Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Kvasthilda - 5 februari 2010 18:12


Veckans fönster är Reflekterat . Vi har haft nåt liknande tidigare men det spelar ingen större roll :-)) Man kan ju variera sina foton även om temat blir detsamma!

Jag tog ett snapshot lite kvickt när jag fotade lite annat i köket. En bild på våra två yngsta barn. E-pigan har lagat lite mat åt henne o lillebror. Dock skippar jag den bilden....... Köksbordet kändes lite för rörigt.... ;)

Visar en annan bild istället, för den här låg klar i arkivet, lite kvarbliven och övergiven efter något annat tema. Den har en klar reflektion av Kupoltorget utanför inredningsbutiken. Lite kontraster. Det strikta och sparsmakade innanför mot de böljande snödrivorna och bänkarna utanför fönstret. O bara namnet på butiken står i kontrast mot snön.


   


Veckans fönster hos Susanne 


Av Kvasthilda - 5 februari 2010 17:57


Veckans Fredagsfärger är brun och röd. Inte någon större utmaning visade det sig. Trodde det skulle blir knepigt men det löste sig snabbare än jag trodde :-)


Just nu skulle jag vilja lägga lite pepparkakor på en bricka och krypa upp i fåtöljen med den mjuka kudden med sitt hemvävda kuddvar/fodral och njuta av en bok - och kanske zippa lite Kilkenny, den irländska och som sig bör när den är från Irland, röda ölen. Mumma! Lite fredagsmys... Men jag ska iväg o jobba!!




Fredagsfärger


Av Kvasthilda - 5 februari 2010 17:40


Man är inställd på att jobba.... så blir jobbet inställt. Eller ena delen av det i alla fall. Får bara hoppas att mitt tåg hem går nu då. Ska pssåka bil med nästa tågs förare. Han fick också turen upp inställd och en förare i björkis har inställt hem. Mötte en kompis i orderrummet o hennes tåg hem var också inställt... Lite hippsohajso med lossningen i Narvik, därav alla stillastående tåg.


Nåja, hann fota lite till ett par av mina fredagsteman då.... Får se om jag hinner få upp nåt av dem.


Av Kvasthilda - 5 februari 2010 15:02


Jahaja.... Fick ett litet skiftbyte. En annan tur än den snabbis till svappis jag gladeligen hade tagit.... Ännu en björkistur. Men den innebär övertid för den blir längre än min ordinarie. Tvåoenhalvtimme. Minst.

Mina temafotograferingar får ligga lite på is tills jag hinner. Har några på fredagar som jag gillar att vara med i, Fredagsfärger (brunt o rött),  Veckans fönster (reflekterat, en halvrepris), Tema Fredag (skojigt). Norska ABC  i ord og bild har jag redan klarat av, då fotona togs för nån vecka sen och inlägget har bara legat i kulisserna o väntat.


Björkliden.... *suck* Fast det är en av de bästa turerna. Heeeelt OK då. O växeln i Kaise är fixad. Hade möte där igår.


Av Kvasthilda - 5 februari 2010 13:59


Idag har jag sovit längre än jag nånsin gjort. Om man nu inte räknar en av de fåtal gånger man varit bakfull så man helt enkelt inte orkat kliva ur sängen som normala människor. Fast det kanske är högst normalt att vara bakfull nån gång också? Idag är det definitivt inte det det beror på, utan sviter av nattens arbete. Kom hem vid fyrasnåret o satt sen med facebook en stund. Lite saker att sköta på farmen. Ville se hur de nya rosorna ser ut. Det är ju snart Valentin gubevars, så de har bland annat tre olika rosor man kan plantera, en marsipanskär gris och en fläckig rosa ko.... Dessutom är det visst SuperBowl på gång för de har en massa supporterfår, domarhästar -kor, spelarankor och diverse andra djur med hattar o prylar. Och ett träd klippt som en amerikansk fotboll.


                                         




Har en svappistur idag. I morgon jobbar jag natt. Tur att jag kollade kalenderna. Fick för mig att natturen var idag! Å andra sidan har vi en halvtimmes inställelsetid på jobbet så skulle jag ha missat tiden idag spelar det ingen större roll med en halvtimme hit eller dit. Går bara fyra tåg om dan till svappis o det som tar ner ett tar hem nästa...

Lite frunch igen då innan det är dags att ta sig till jobbet!

Av Kvasthilda - 5 februari 2010 11:15


Bokstaven T får represenTeras av ett faT små cockTailTomaTer. Röda och gula i olika varianTer.




ABC i ord og bild


Av Kvasthilda - 5 februari 2010 09:00


Tema nr 317 Trött

37/365


Vi har varit hundvakt ett par dagar åt två charmiga bretoner. Duktiga fågelhundar. Husse har varit på resande fot och ibland under de tillfällena, får de två fyrfota änglabestarna bo hos oss.

Hade tänkt fota de här jyckarna för temat Hund, men när lilla Tess somnade vid ett tillfälle, kunde jag inte låta bli att ta några shots på hennes fräkniga ansikte. Följd-aktligen blir temat Trött för hennes porträtt.


   




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards