Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 19:55


Jag har en klocka på bloggen fr.o.m nu :-) Hittade en söt med röda siffror o svarta visare och valde först den men beslutade (beslöt??) mig sedan för en som såg ut som om den hade små malmkulor runt boetten! Båda passar min blogg men det fick bli malmkulorna :-) Bilden länkar till ClockLink där klockorna (och andra modeller) finns.




Av Kvasthilda - 7 februari 2010 18:46


Onsdag 3/2, kl 14.56


Bildligt talat

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 10:08

Ja jisses.... Sitter här o halvsover. Jenny Silver har just lämnat Örnsköldsviksscenen i första deltävlingen. *gäääääsp* Det hjälper inte min övertrötta hjärna. Inte ens hennes hiskeliga scenkläder ā la nåt underligt spejsskepp med den stelopererade silverhandsken som kan skrämma ihjäl vem som helst. Eller den där fladdrande armen på andra axeln.

Nä vet du va. Trååååkig låt.

Fast spejstemat går igen. Charlotte, Nanne o Sonja hade ju nåt halvspejsat på sig med överdimensionerade ärmlösa axelgrojsar. Baddräkter i metall med rosefjetter i rumpan.... Okääääjjjj....  

Ola är Ola :-)) Han var först ut idag, men jag började skriva mitt i Jennys låt.... Hörde att Nathalie gjort comeback. Har han kanske ringt henne till slut? Däremot har jag lite svårt för hans nya frisyr. Söta Ola med sitt rufsiga blonda hår. Han hade redan i Körslaget ändrat frisyr till denna underliga skapelse, men skit i dé nu. Hade lite svårt att höra texten bland pianoplinket men jag antar att det inte spelar sån stor roll för det stora hela, Han var väl den första att gå vidare? Unstoppable. Nathalie is coming back for more.

Linda Pritchard. Hot Hot Hot. Tja. Kanske. Njae. Paljetter o orange fringes.

Babsan är väl ingen HAN? Måns. Skärpning. O nä, Babsan är inte från Eskilstuna. Kommer från en annan gnällstad ;)

Pain of Salvation. Det var det enda jag hann höra igår. Lite grann av ännu en låångsam låt. Storpigan stönade över hur trist den var. Den här gick väl till Andra chansen? Han har blåå ögon, killen som sjunger, under den långa luggen.

Christine Meltzer. Hmmm. Vad ska man säga om d-e-t?

Anders Ekborg. Vad gör han i Melodifestivalen? Räddar föreställningen? The Saviour. Nåja, kanske ska vänta o lyssna innan jag piper. Inte så pjåkigt. Musikalstuk. Snygg är han också. Ja. Musikal var ordet. Il Salvatore. O sjunga kan han.

Heja Dolph. O snygg är han. Också.

Jessica. Hon gick ju till Andra chansen hörde jag. Söt som en sommardag är hon. Men vad är det med alla puffärmar?? (presentationen) Får se om hon gör låten för kärlek nu då.... Mer glitter o spejsaxlar. Eeehhh.... OK. Svart frackklänning. Eller långkjol med nåt frackliknande upptill. Ärmlöst frackliknande. Med släääääp. Och svart karatebälte runt magen. I Luciastil. Tråkig låt. Gjorde inget för mig. Fick ännu en gång musikalkänsla...

De pratade ankstjärtar på radion i Mannheimer och Tengby och jag ser vad de snackade om. ALLA har ankstjärt idag. Eller svanrumpa (Christine). Nåja, det är ju inte Björks svankreation i alla fall...

Singel. Frispråkarn. Jäkla kul artistnamn...... Kul med en vit rappare om man nu inte kan säga nåt annat.

Jisses vad negativ jag är idag. Skyller på att jag ör övertrött. Eller är var de så dåliga idag igår??

Vad har vi kvar? (Frispråkarn står på scen' ännu). Salem Al Fakir ja. Som gick direkt till Globen. Jag gillar ju hans andra låtar så varför inte? Nå, kom igen då. Släng ut den där rappar'n.

Måns. Snygglo. Men lägg inte bort skånskan! Vad är det för dravel. O fixa håret! My name is Bond, Måns Bond. Eller nåt. Välkammad med siiidbena. Fast en Bond med självkänsla skulle inte ha svarta jeans under silverkavajen - o dessutom nedstoppade i kängorna. Han hade det i somras på Kirunafestivalen men det är lite snyggare med khakibyxor o safaristuk än kostym. Å andra sidan gjorde han detsamma med den svarta skinnkostymen han också hade...

Salem är så söt. En rufsig kille. Håret då ja! Han ler så sött.

De tre musketörerna blir bara två resten av turnén hörde jag i nyss nämnda radioprogram. Dolph ska iväg o filma med Sly Stallone. Inte blir det väl en ny Rocky/Dragofilm? Pensionärerna möts? Nä, Rocky har gjort sitt.

SHIT, nu missar jag ju Svensktoppen med Willy Clay Band. Hur gick det för dem då??? Tog de sig in på listan?? Äh, det kanske inte har börjat än?

Nä, nog var Ola bäst idag. Lätt.

One down. Fyra kvar?? Plus Andra chansen.

Å där var Jacob Dahlin igen.... Hahahahahhaahaa! Nästan.

Dricka Idiōt.... Pucko. Hahahahahahahaaa!

Ahaaa. Det var Salem som gick direkt till Globen. DET VAR KUL! Då har folk röstat med hjärtat. :-)

Snabbreprisen. Jag gillar Hot Hot Hot. Bakom ryggen. O jävla snyggt rött hår har hon!

Dolph..... Yeaaahhhh. Satisfy me! Så här löser vi saker i Norrland.
(krossar Jukkasjärvi-is)

O Willy Clay Band har kommit in på Svensktoppen. En åttonde plats. YAYYY! Grattis grabbar! Mötte pappa till en av killarna i dörren i björkis i morse. (en av våra lok-insar). (We're having us a) Mighty good time. Mmmmmmm.

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 09:00


Tema nr 341 Vitlök

39/365


Vitlöken har ibland lite lila i skalet och jag köpte, till Makens stora förtvivlan en stor nätpåse med vitlök. Vi lär nog inte hinna göra slut på alla, innan de har gått ur tiden men jag ska göra ett tappert försök! En kompis till Maken är optiker hade en butik där de sålde glasögon, klockor och smycken. Tjejerna fick gärna äta vitlök, men med det förbehållet att det gjordes på lördag kväll! Inte på söndagar eller mitt i veckan. "Kan inte stå i butiken och andas vitlök på kunderna" tyckte han. Hörde att tillomé Svågern äter vitlök idag. Med måtta visserligen men det är ett stort steg från hans tidigare totala avoghet mot denna ljuvliga "krydda". Fast jag säger samma sak. I måttliga mängder. Vitlök är gott men det får inte ta över en rätt helt.

Tänk de som äter vitlök till förrätt, varmrätt och efterrätt. Glass med vitlökssmak. Kan det va' nåt?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 7 februari 2010 06:33


Jaha, veckans trisstema fick representeras av vår knaskatt.... Neo älskar att leka i kartonger och ju mer prasselpapper desto roligare är det. Här är några bilder från hans mattes 19årsdag. Det blev en del presentpapper o silkespapper att trassla in sig i - och gömma sig under.






En bonusbild på katten där han ligger inuti marsvinsburen. Undrar vad som rörs inuti huvudet på de här tre herrarna?




Fler trissar här 


 


Av Kvasthilda - 7 februari 2010 05:25


Sådärja, Hemma igen. Var ett jävla busväder mellan Björkliden och Abisko. Man såg inte många meter framför nosen. Hann sova i cirkus 45 minuter inatt. Är inte trött, konstigt nog. Lite punschig, men inte trött. Hungrig! Magen knorrar. Neo mötte mig i hallen med stor o yvig svans. Lite halvskraj innan han visste vem det var som klampade in med stålhättekängor. Han gillar inte kängor. Maken trampade på honom en gång med skorna på o sen dess har han stor respekt för klumpiga och klampiga skor.

Har lyssnat på Vaken. Kul program. De får jobba ibland för att hitta önskemusiken i Utmaningen. Har hört en del godingar inatt. Sista timmen var det Melodi-festivalspecial. De körde givetvis Agustin med Siwan, som inte ens fick tävla i Schlagerfinalen för att "hon inte hade nog mycket erfarenhet". Det där eviga Moment 22. Som när man söker jobb och inte får det för man har "för lite arbetslivserfarenhet". Jamen HUR I HELA HELVETET ska man få erfarenhet om man inte får jobba??

Jag fick ju oförhappandes veta vilka som gått vidare till final respektive Andra chansen så det förtar väl lite av tittandet i morgon idag (om jag är vaken när reprisen går). För den går väl i morgon fortfarande IDAG? Givetvis skulle Ola vidare. Hade aldrig trott nåt annat efter hans framgångar med Körslaget o annat. Sötnosen.

Det var lite kul att höra referaten fråm omröstningarna och inledningen på första festivalen. Tänk var språket utvecklats sedan dess. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Stelt var väl bara förnamnet, då på femtiotalet. Eller 74 när ABBA vann. Kul att höra Jacob Dahlins intervju med Bert när grabbarna Herrey vann med sina guldskor. Ja herre gud.


O apropå Jacob Dahlin... Tidigare inatt har jag lyssnat på Sven Wollter och hans gäster. Inatt var bland andra Lasse Lönndahl bisittare i studion. Han berättade att han pinkat med Frank Sinatra en gång i New York! Lasse kallades ju Sveriges Frank Sinatra. Att Frank antagligen inte hade en aning om vem Lasse var spelar kanske inte så stor roll. Ett gott skratt fick han sig, herr Wollter i alla fall. Också med i studion fanns en av landets första kvinnliga poliser och hon berättade en del historier om hur de blev diskriminerade av sina manliga kollegor på femtiotalet.

Det handlade ju om femtiotalet inatt. Mycket musik och prat om vad som hände. Sputnik. Lajka. Den totala solförmörkelsen som varade under 151 sekunder, då 1954. Tevens införande i svenska hem. Fotbollsfinalen 1958 mellan Sverige o Brasilien. Melodifestivalfinaler som visades i teve, med Brita Borg....



På nyheterna har det pratats om ett finskt fartyg som tappat minst fyra containrar mellan Öland o Gotland, varav åtminstone en troddes innehålla farligt innehåll. Brandfarligt. Tja i havet ska det väl inte brinna, men det kan ju påverka fågellivet därnere! Eller sälarna. Eller nåt annat. De tappade containrarna ligger visst o guppar sjuttio meter under havsytan. Ouch.


Vad hade nu Jacob med Sven Wollter att göra? Ja men självklart. Sveriges sexigaste man och kvinna, då en mycket ung Lena Philipsson var ju med i Jacobs Stege.... Teach me, Tiger....


Jaja, Go'Morron!

Av Kvasthilda - 7 februari 2010 01:03


... ska man sova eller inte? Ja, det är frågan. Lite småtrött är jag men tror inte jag hinner somna innan det är dags att kliva upp igen. Sitter i björkis o lyssnar på suggestiv musik. På teven visas Wanted. Den mycket twistade filmen om en yrkesmördare - mot sin vilja om jag minns rätt. De kan bända tid o rum o få en kula att gå runt saker för att nå sitt mål... Nähä, den tog visst slut.

Lyssnade på radion på vägen upp och hörde en del kul hos Wollter i P4. Får ta det när jag kommer hem. Ska nog försöka få några minuters vila innan mitt tåg kommer för hemfärd.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards