Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Kvasthilda - 8 februari 2010 21:37


På teven visas en av mina favvo-Bondar. Pierce Brosnan där han slåss mot bland annat en överpsycho Famke Janssen och pussas med Izabella Scorupco. Goldeneye. När vi gjorde Solstorm är det den här filmen våra asiatiska Space Master-studenter kopplade till henne. Det var ju med några o statistade. För den som läst boken var det scenen vid flygfältet där några japanska turister åkte hundsläde. Studenterna var kineser o thailändare mer än japaner men under alla pälsmössor syntes inte det. Å andra sidan syntes det inte alls, för även den scenen blev bortklippt ur den färdiga filmen.


I morgon kommer Gubben hem igen för sin nästa tvåveckorsledighet. På gott o ont. Puss.

Nu ska jag krypa i säng innan jag svimmar. Sov ju ungefär fyrtiofem minuter förra natten och kom inte i säng förrän sent sent inatt. Börjar jobba 4.47 eller nåt sån't i morron bitti så jag måste nanna kudde NU!

Go'Natt!

Av Kvasthilda - 8 februari 2010 19:59


Veckans Mandagstema är Leken/Lekent och det motsvarar lekfull. Vad är mer lekfullt hos oss än katten? Jag har än en gång gått till arkiven för dessa bilder. Fotade kissen för ganska precis ett år sedan när han bodde hos oss några veckor, medan Matte var på annan ort och praktiserade. Neo fick tag i ett plastband som kom med ett bokpaket och roade sig kungligt hur länge som helst och trasslade in sig ordentligt emellanåt. Han är road av mycket, Neo. Lättroad :-)



 


Mandagstema




Av Kvasthilda - 8 februari 2010 19:30


I veckans blågula tema besöker jag än en gång Falucruisingen 2008. Det är alltid liv och rörelse dessa kvällar och många, många är de falubor som går ut ur huse för att se på alla vackra bilar.


More photos from a car cruising event. I have shared photos on Ruby Tuesday more than once, but thought I'd put in some blue and yellow vehicles as well :-) They do come in a lot of colors even if I have a lot of red cars on film.


A huge yellow motorcycle, Honda Goldwing and some blue cars to that.

The photo/collage is slightly bigger, just click the photo.


 


A note. For anyone that has a blog that doesn't allow Name/Web address I can't comment...

 

Mellow Yellow Monday

Blue Monday


   


Av Kvasthilda - 8 februari 2010 14:58


.... ja det är en sån dag idag. Inte plocka plocka plocka utan tvätta tvätta tvätta. Tvättberget växte mig över huvudet i badrummet så idag fick jag frispel o slängde ner hela tvättkorgen i källaren. Fick springa flera gånger för att det är såna kopiösa mängder tvätt. Ungarna fick fnatt för att jag fick spader och ett raseriutbrott på allt skit. Får inte mamma bli arg när allt blir en övermäktigt? Alldeles innan hade jag suttit o läst Laraimas blogg o skrattat högt åt hennes dagar med en livlig tvååring och några minuter senare exploderade det. Ja, men vaddå???? Kan ni titta på er själva o se hur ni funkar? E-pigan tyckte jag var helt jävla knäpp. De kan också sitta o skratta åt nåt eller ha kul med varann för att bara sekunder senare få frispel o börja tjafsa om nåt ovidkommande som växer med en lavins hastighet till nåt ostoppbart. Så funkar hela den här familjen. Både mor o far o de tre avkommorna. Alla har vi humör utan like. Svärmor brukade säga "Barnen måste ha fått humöret från mamma, för pappa har sitt kvar". Men mamma har också humör. Oftast låter jag saker bero o struntar i om det är lite skitigt o rörigt, men ibland tar den där lilla figuren på vänstra axeln med röda horn över och jag blir tokgalen på allt jävla bröte. Mycket av brötet är mitt eget. Vi bor för trångt. Punkt o slut. Oftast är röran helt OK även om man önskar att man ibland hade ett hem som i Hemma Hos-reportagen.


Å andra sidan, hur kul är det? Bo i ett utställningshem?


"Jag lider av en bokstavskombination" som kompisen säger.


Idag är det PEEEE-ÄÄÄM-ÄÄÄSS!!!


Av Kvasthilda - 8 februari 2010 09:00


Tema nr 209 Origiami

40/365


Vår äldsta dotter hade en mysig lärare i låg- och mellanstadiet som bland annat lärde klassen att vika pappersfigurer, sk origami. Nåt av allt de gjorde var att vika boxar av olika slag. Här är en mer avancerad modell än de små kvadratiska askarna med lock, som de oftast vek. Just den här har mellantjejen gjort. Hon minns inte alls hur hon gjorde asken. Dock finns det en massa sidor på Internet om origami så man kan säkert hitta en beskrivning någonstans i den oändliga djungeln av cybersidor därute.

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards