Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Kvasthilda - 9 februari 2010 14:05


En trött pust. Hjärnan är mosig. Jag fick tåget hem inställt idag och skulle egentligen åka persontåg hem. Tänkte i stället passåka med en kompis för att komma hem lite tidigare - och dessutom närmare hem. Persontåg innebär en nätt promenad på ett par km från stationen. Sådär lagom kul när man är övertrött.

Följde kompisen till hans tåg o där var en av våra lokinsar. Bilen stod ju i björkis så vi bestämde snabbt att ta den hem i stället. En snabb koll för att se om det var OK att ta hem den till stan. (jojooooo, snabb är en sanning med modifikation för snabbt går det ALDRIG att få tag i turfördelningen). Vi fick ta bilen så jag var hemma jättetidigt - och med trevlig sällskap till det. Vi hann dryfta tonåringar, krupp, halsfluss o Willy Clay Bands åttondeplats på Svensktoppen, bland annat. Ja, den här insen är ju pappan till en av killarna i bandet.

Väntar hem gubben ikväll. Tvättar vidare. Just ja. Måste hänga upp senaste omgången, då det är mina arbetskläder. Börjar ju fyra o fan i morron bitti. Den turen jag tittade fel på till idag.

Snodde visst gummans kläder i badrummet också.... Trodde det skulle tvättas! Jaja..... Det blir väl renrent då....

*suck*

Av Kvasthilda - 9 februari 2010 13:43


Denna vecka tittar vi på våra husdjur. Om vi har några. Här är det ett halvt zoo. Neo har varit huvudfigur i så många teman på sistone så han får en undanskuffad plats här, med bara en liten bild som även visar våra andra djur. Samtidigt! Inte den bästa bilden som nånsin tagits i detta hus, men tanken var att få med alla sex djuren samtidigt...  Burarna är under rengöring, därav den något primitiva lösningen med tom bur åt mössen. Marsvinen skuttar omkring på mattan/fleecefilten o käkar havregryn. Neo ser bara lojt på...



Våra tre mustjejer, som idag bara är två. Spindel har vandrat till andra jaktmarker.


 

Åsså våra två marsvinspojkar.


Sugen på fler djurbilder? Kika in på TisdagsTema!


Av Kvasthilda - 9 februari 2010 13:05


Rubinröd tisdag. Tiden lider och vi med den. Eller.... Nja. Men tiden flyger iväg. Tyckte nyss det var tisdag. Idag visar vi lite saker för Alla Hjärtans Dag som infaller på söndag. Mina bidrag blir den "nya" kakburken, fylld med något så upphetsande som värmeljus (nåja, det kan ju bli upphetsande om man tänder nog många vid rätt tillfälle....).


Tuesday again.... Gosh, time flies! This week there is a Valentine's theme in the RT meme. Feb 14th is on Sunday so this is the Tuesday to show off all your love :-)


Leftovers from Xmas. My own hand made candles (should have lit them for the shot.... hind sight... Oh well.. at least they are red, even if a xmas red) and a cookie tin although this one is stuffed with tea candles....


     

Red hearts and roses.... My favorites :-)


Another xmas-leftover. I kept it in the kitchen lamp for Valentine's.



Happy Valentine's Day!


Ruby Tuesday  @ Work of the Poet




Av Kvasthilda - 9 februari 2010 09:00


Tema nr 88 Gott Gotti-GottGott

41/365


Vi har haft en massa choklad o nötter o skumkuber kvar efter jul och igår (nej, förrgår) blev suget för stort. Jag blandade ihop en massa grojs o tippade det i en liten ungspanna o hällde smält choklad över alltihop. En Rocky Road med variation. Den "riktiga" ska ha salta jordnötter men vi tar en massa andra nötter i stället. I just den här blev det:

pistagenötter,

pecannötter,

cashewnötter,

russin,

en påse Polly

och några nävar minimarshmallows (ja, skumkuberna).

Smälte så, tja hur mycket?? Runt 600 gram choklad, mest mörk och hällde över formen.

Hade inte Dumlekolor, annars brukar det också ligga i våra RRs. Suveränt att ha med sig på loket när man blir övertrött. Som nödföda i skogen ungefär, fast i mer koncentrerad, eller snarare sammanpressad/hop-smält form.


Godisskålen fick jag av Svärmor.... Det är en japansk risskål. Jag köpte en fin, handgjord skål i Piteå en sommar. Kan ha varit på Noliamässan. När jag kom hem till Svärmor skulle grejerna som vanligt redovisas och undersökas och min sprillans nya skål gick i kras... Hann inte ens ta den ur påsen! Minns inte vem som var skyldig, men Svärmor letade fram den här o gav mig i stället. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men skålen är söt o tanken var god. O innehållet är Gott Gotti-GottGott!


 Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 9 februari 2010 06:39


På jobbet. Har precis tagit ut min order, ringt OP o fått mitt lok. Nu ska jag gå till stall o klargöra. Mina vagnar är alldeles precis färdiglastade så om allt gå bra kommer jag iväg i tid (tidigt kanske rentav, så blir Ole glad i alla fall).

Har sovit skitdåligt inatt. Var trött igårkväll men kunde inte somna. När jag så vaknade i morse kollade jag almanackan o såg att jag tittat fel på dag. Hade kunnat snooza ett par timmar till. Kröp tillbaks i sängen o försökte somna om. Måste ha gjort det för jag vaknade då en stund senare när havsvågorna slog in mot stranden. Eller vad nu den där signalen föreställer.


E-pigan är jättesjuk. Nu är det dags för en operation på unga fröken. Hennes hals tar livet av både henne o mig. Hon fick en penicillinkur på sju dagar. Läkaren sa, blir hon inte frisk på sju dagar blir hon det inte på tio. Nähä. Blev inte alls frisk. O nu är det sämre än nånsin. Halsmandlar UT!


Go'Morron!


Av Kvasthilda - 9 februari 2010 03:54

Testar smsfunktionen.


Redigerat - funkar utmärkt. Tack för den, Televerket.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards