Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Kvasthilda - 10 februari 2010 23:06


... vända, det är frågan. Vända vaddå? Dygnet.... Ögonen är övertrötta. Hjärnan går på halvfart. Magen knorrar. Hungrig? IGEN?? Konstant.... Snart dags för fasansveckan. *blech* Me not like. Åt lunch före nio o lite lätt eftermiddagskäk vid fem. Klart som fan att man är hungrig. Men saken är den. Äta? Inte äta? Jobbar i morgon natt. Egentligen skulle jag börja jobba om tre timmar, men de bytte ju in mitt skift. Kan bara hoppas att det gått igenom i alla instanser så ingen ringer o efterlyser mig inatt. Ni får banne mig hänga Thomas o inte mig.

Thänkjovärrymatch.

Maken har gått o lagt sig. Vill att jag ska komma o sova på armen. Sova eller inte sova. Vaka eller inte vaka. Om några timmar är det ett dygn sen jag klev upp. Shitponfritt vad tiden rinner undan. Iväg. Bort. Pouf. Går jag o lägger mig nu, är det ett dygn till jag börjar jobba o ska så göra hela nästa natt. Förbannade skiftgång. Om man jobbade BARA nätter en vecka vore det inga problem men det här jävla hattandet av tider fram o tillbaks. Som ebb o flod, böljar tiderna. Fram o åter. Upp o ner. In o ut, ut o in. Nej, det var nåt annat. Fast ebb rinner ut (eller in) o flod in (eller ut). Nej, floden går in mot stranden o ebben ut i havet. Det ebbar ut.

Ska man bölja sig i säng? Vaggas till sömns av Makens andning? Nä. Försöker stå ut nån timme till tror jag. Om inte magen tar livet av mig innan det. Den morrar och har sig. Men att äta innan man ska gå o nanna kudde....? naaeeeehhhhh.

Arrgghhh...

Äh, tittar lite Vampire Diaries tror jag. Eller kanske Being Human. Sökaren tog slut. Väntar på nästa avsnitt. Sänds inte förrän till helgen o då är vi antagligen i Långträsk o fryser arslet av oss. Ska till IKEA i helgen.

Inte i Långträsk. Hahahhahaa! Blir bara övernattning där. I svinkylan. *rys-o-frys*

Äh. Go'Natt!


Av Kvasthilda - 10 februari 2010 22:54


Favoriter i repris.... Sonens svepask och svärfars ljuslyktor. Svepasken är fortfarande under arbete här. Lite finish och slutslipningar o inoljning. Svärfar har slutat göra näverarbeten. Han gick bort samma vecka som Maken o jag träffades, för över tjugo år sen. Hans ljuslyktor och andra näversaker lever dock vidare och används i olika sammanhang. Sonen är i början av sin skapartid. Kan ju hoppas att det blir lite fler hantverk. På senare tid (gymnasiet) jobbar han i metall av olika slag. Bakom ljuslyktorna ses/anas några andra hantverk av olika slag.




Torsdagsfoto



Av Kvasthilda - 10 februari 2010 09:24


Solen har precis gått upp i Björkliden. Stannade till o såg på när den kröp fram i Lapporten o kastade sitt gula ljus över Nouljas sluttningar och så småningom Abisko. Abisko som är Sveriges nederbördsfattigaste håla. Har kameran med mig så jag har fotat solens uppståndelse bakom Tjuonatjåkka. Magiskt.

Tjuonavagge betyder Gåsdalen. Tjuonavagge är alltså den svenska stavningen på lapparnas namn på Lapporten.

Det är kallt här idag. Hade ingen termometer på loket så jag har ingen aning om exakt HUR kallt. Finns kanske en termometer i köket/pentryt. Får kolla sen.


"Väntar" på en klasskompis. "t-r-ö-g". Hon har tåget efter mig idag och i nåt av rummen ligger en annan förartjej o sover. Rödtotten som min Make är så vansinnigt förtjust i. Normalt vänder jag i det tåg hon ska ha hem, men nu är det lite mer vila mellan turerna. Ett par timmar till avgång. Enligt tidtabellen.


Hade en Dm3 idag. Var ett tag sen. Har kört mycket Iore på senaste tiden. Dm3 o gamla vagnar. Bromsar utav helvete. Som en ketchupflaska. En lättrinnande sådan! Kommer lite, kommer mer, kommer allt. Fanoo funkar som en "vanlig" ketchupflaska. Kommer inget, kommer inget, kommer allt. Åsså står man still. Tvärnit.


Är hungrig. Ska ta o värma mig lite mat, den tidiga morgonen till trots. Blir som en hantverkarlunch. Målare o snickare o andra hantverkare äter ofta lunch vid niosnåret för de varit uppe sen ottan. Jag klev upp halvfyra i morse. Tidigt för att vara jag...


Jaja, Go'Morron!


Av Kvasthilda - 10 februari 2010 09:15


Tema nr 234 Redigeringslek

43/365


Lekte lite med änglabilden. Använder mest Picasa för jag är för lat för att lära mig PhotoShop eller Corel PhotoPaint fullt ut. Hinner inte mellan mina skift, hur mycket jag än skulle vilja lära mig! Jag har lagt på lite "filmkornighet" på den här bilden. Den förra har "mjuk fokus" och "sken" inlagt för att få en annan effekt. Samma bild får ett helt annat uttryck med lite verktygslek!


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 10 februari 2010 09:00


Tema nr 313 Tripp Trapp Trull

42/365


Tripp, trapp, trull. Änglar i tre storlekar. Den största ängeln har jag och SysterYster en varsin "syster" av. De är olika men ändå lika. De två minsta är bara ett par cm höga! E-pigan o jag sprang på dem före jul och jag insåg att de vara sammalika som de två mellanstora jag hade hemma! De här vingbeprydda och vitklädda tjejerna står på vår spisfläkt.


  

SysterYsters änglasyster


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 10 februari 2010 04:38


Före attan på morgonen. Sitter på jobbet o ska strax ringa OP för lok. Somnade innan Maken kom hem igår o klev upp långt innan han vaknar. Vi får ses senare under dagen. Hörde när han kom hem. Lite svårt att undvika då vi har sovrummet närmast ytterdörren och trapphuset utanför väggen.

Det är kallt idag. Närmare tjugo minus. Har hållt sig kring 12-15 grader några dagar men nu var det alltså kallare. Täckbyxor på o tjockvantarna fram igen.

E-pigan mår något bättre. Var inte alls lika halsond igår som häromkvällen. Ringde lassa o fick en tid åt henne - PÅ FREDAG! Gör det omöjligt ont får ni fara på akuten.... Jaja. Kan inte göra så mycket annat än se tiden an.

OK, björkis, here I come!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards