Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Kvasthilda - 12 februari 2010 22:39


....vare världen. Eller nåt. Lapptoppen har tappat strömförsörjningen o jag har bara några minuter tillgodo. Får bli sms-bloggning i helgen. Detta innebär INGET Melodikryssinlägg förrän Kvastis är hemma igen. Nu måste jag har en ny bärbar. Jävla skit. Får se om det går att få tag i en ny strömenhet. Tror (o hoppas) att det bara är kabelgrunkan som pajjat så det inte är i datorn. KAN gå att få tag i en ny. Det är bara ett håvete att hitta rätt dosa med rätt antal watt eller vadfaseendennuräknar. Det där med el har aldrig varit min starka sida. (fast jag har gjort ett elprov i min lokförarutbildning). Ohms lag o annat.

OK, ses när vi ses. Eller hörs. Kan godkänna kommentarer via mobilen, men mer än så blii're inte.

IKEA i morron. 25 mil till, enkel väg....


Av Kvasthilda - 12 februari 2010 20:07


Framme i Långträsk. Puh.

Av Kvasthilda - 12 februari 2010 16:40


Mätt. Kräkmätt. Hampis på Sibylla i Gve. Surpuppa som jobbade. Fick truga henne att stämpla kortet. Skarevaså? Åker just över Sjaunjamyren. Snö. Säger bara det. Snö. O snart ser man hela Sarek. Eller silhuetten av fjällmassivet. Maffigt.

Av Kvasthilda - 12 februari 2010 13:15


... eller inte. Men nåt känner jag för att skjuta just nu. Fan vad jag avskyr människor som stressar sönder alla andra. Andas. In. Ut. In. Ut. Ta ett djupt andetag. *puuuh*

E-pigan har just farit till läkaren. Hoppas de kommer till nån form av besked vad som fattas henne. Eller snarare att de bestämmer att slänga ut de där halsmandlarna en gång för alla.

Nä. Hjärnan slutar funka. Hoppas vi hörs under helgen. Blir ingen Melodifestival för mig. Shit.

Äh. Jag stänger nu.

*andas*


Av Kvasthilda - 12 februari 2010 09:00


Tema nr 171 Magnet

45/365


En magnet kan ju vara vad som helst som drar åt sig något. En av våra är ju Neo :-) Han drar åt sig bröderna och ungarna i kvarteret som flugor kring ett saftglas. (vad gör de kring en sockerbit?)

Vi har dock hur många "kylskåpsmagneter" som helst och jag valde en av dem... men den jag valde att fota är en jag inte ens tagit ur förpackningen! Den har hängt såhär på sidan av kylen i eviga tider. En liten dator av PC-modell. Bordsdator. En sån där klumpig desktop med liggande låda som man prompt skulle ha skärmen PÅ! Den är nog från mitten av nittiotalet. Kolla disketterna ovanpå skärmen :-) De har möblerat om i vårt orderrum och de har lagt omkull datorn (-tornet) till precis en sån här ful låddesktop.... Fast en närmare titt säger att den här är av ännu äldre datum där tangentbordet tycks vara inbäddat i själva datorn. Är nog bara en designgrej. Kanske....

Om man trycker på tangentbordet säger den "You've Got Mail!" med en mans röst. Eller gjorde i alla fall... Plastflärpen sitter kvar mellan batterierna på baksidan så den kanske fungerar än!



  


    


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 12 februari 2010 05:50


Plockade en bild ur arkiven... Lite sjuttiotalsinspirerat. Fotat under Kirunafestivalen 2006. På scenen står delar ur ensemblen av Saturday Night Fever med bland andra Andreas Lundstedt och Tess Andersson.




Andra beige o lila nyanser hittar du här: Fredagsfärger

Av Kvasthilda - 12 februari 2010 05:24







Veckans bokstav är U och jag har som dagens motiv valt en kartong med Uno. Ungarna satt och spelade Uno för några veckor sedan och jag hade redan då denna vecka i bakhuvudet och tog fram kameran. För ett U är det ju. Helt klart :-)


 


ABC i ord og bild


Av Kvasthilda - 12 februari 2010 04:30


... not. Becksvart är det. Flera timmar till. Jag har just anlänt hemmet. Eller ja, för en stund sedan. Ungefär i samma ögonblick som jag normalt skulle lämna Björkliden. Mitt tåg hem, var inställt inatt så jag har liftat med en kompis på tåget innan. Enda tåget som gått på flera herrans timmar. Våra två tåg var de enda som gick norrut sen nån gång!

Ska krypa i säng för att sova några timmar innan vi vänder kosan söderut. Tar väl med mig Lapptoppen antar jag. Kan ju inte vara utan dator helt!

Morrn!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards