Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Kvasthilda - 23 februari 2010 20:45

Urrk burrk. Endast 36 grader i Svappavaara.

Av Kvasthilda - 23 februari 2010 13:48


Tisdag. Röd tisdag. Idag visar jag lite bilder av en minisamling jag har. Delar av samlingen. En liten, liten röd del av samlingen. Tupperware gör miniatyrer i form av magneter och nyckelringar. Fullt fungerande minisar av de fullstora originalen. En shaker och  burk jag inte har namnet på. Kan inte riktigt mina Tupperware :-)


I am an avid collector of this and that and Tupperware minis is one thing I like. Fully functionable items. Even the shaker can be put to use - if you had the umpth to actually use an item an inch long. LOL! I collect Barbie dolls and most of the TW minis are in an approximate scale of 1/6 or so. The shaker has a bigger scale, but the red container below is Barbie sized.


  



Den lille röda brandsläckaren gör INTE skäl för sitt namn.... Det är en tändare. Skapar eld, snarare än släcker dem!


Now this is a thing in total contradiction...... Fire extinguisher... But it MAKES fire. It's a cigarette lighter. American Style, including the 911 number (Sweden has 112). I bought it in a magazine/tobacco shop/kiosk a few years back. Also an great Barbie size and of course it lit a fire in my eyes... LOL!



Ruby Tuesday


Av Kvasthilda - 23 februari 2010 13:36


Isch o Usch. En sån natt. Hemma i ottan. Hann knappt se Maken i morse innan han for. Sitter nog på Arlanda vid det här laget. Att komma o hämta vagnar mitt i skiftskarvar är inte kul. Varför de lägger tågen så de passar mitt i skarven fattar jag inte. Man får ingen hjälp. Blev en halvtimme sen ut igår pga detta. Sen var Ole en timme tidig från Narvik. Inte kul. Jag fick en halvtimmes extra vila för det var ingen idé att gå direkt. Jag har rätt att stanna min vila. Halvdöd innan jag var hemma. Har sovit som en klubbad oxe sen. Är fortfarande trött men har "bara" en svappatur i kväll. Ingen risk att möta nåt, annat än en förirrad ren o en o annan ripa.

Nähä. Lite brunch kanske. Har farmat lite sen jag vaknade.

Två skift till (svappaturer) sen har jag helg. Långhelg. SKÖÖÖÖÖNT! Fast jag vet ju vad hela den jävla helgen går till. Städa Sonens rum så han får in sin säng och installera den här jäkla datorn. Fabriksghost på den. Måste göra en RIKTIG installation. Suck-Suck, DubbelSuck!


Av Kvasthilda - 23 februari 2010 09:00


Tema nr 348 Vägmärke

56/365


Fotade vägmärken som vi passerade. Är inte så ofta jag befinner på resande fot så man får passa på när tillfällena bjuds. Just den här bilden blev mörk och jag tar en ny om jag får chansen. Tills dess får denna suddiga bild i förbifarten duga :-) Lite fart o fläkt. Är inte alltid det med det som märket varnar för. Renarna har en förmåga att stå i vägen o bara glo. Vem är du? Vad vill du? De står i vägrenen (kanske de är en vägren då?) eller mitt på järnvägsspåret.... Fattar inte att flytta på sig. De riskerar att hamna på ett ställe som den andra skylten visar då....

Tänkte bilden kunde få duga för temat Vägmärke av den anledningen till att det är just en ren också. De här skyltarna är ju inte så vanliga i andra delar av vårt avlånga land.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards