Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Kvasthilda - 24 februari 2010 20:24


det är sköööönt att få helg mitt i veckan. Sen ner till svappis o sen hem, vilket innebär att jag slutade långt senare än den tid jag skulle. Nåja, långt var väl att ta i, men sent blev det. Lite av vårt aber, att vi ofta slutar strax före sju på sista dagen före helg. Finns väl dem (USCH, *rys*) de som har det värre, men nu gäller det OSS......

Tandis i morrn. Ska ta ut min visdomstand. Egentligen behöver jag inte göra det nu, men för att slippa framtida problem ska den uuuut!


Annars är jag mitt i installationer här. IGEN. *grrrrrrrrrrrrr* Just nu installeras office. Om det vore bara installationer. Det ska justeras och konfigureras så det passar. O alla jävla registreringar. IGEN. Var är mitt lösen till exempelvis Mcaffee?? Använder ett annat antivirus, men funderade på att faktiskt använda det som följde med i fabriksghosten. "den här datorn är redan registrerad, använd ditt id o lösen... blablabla"... Jamenvilketfanärdetdå???


Av Kvasthilda - 24 februari 2010 12:06


Solen gassar från blå himmel. Minus 27 grader säger min nyinstallerade vädergadget. Den mäter tempen på Kirunas kallaste myr antar jag, men är nog inte så långt från sanningen ändå.

Har ett jobb till att göra före helgen. En svappissväng till. Börjar om sådär en fyrtiotre minuter.

Ska kasta i mig lite frunch, koka kaffe o gå till jobbet.

Ha en bra dag!


Av Kvasthilda - 24 februari 2010 09:00


Tema nr 348 Vägarbete

57/365


Lite krystat för dagens valda temanummer. Det är ju inte ett vägarbete per se - som ni kan se..... Hahahahaaa. De här skyltarna leder till arbetsplatser efter nya Norrbottniabanan, eller bara Botniabanan, dvs järnvägsarbeten. Jag har inte riktigt fått klart för mig exakt vad beteckningarna Rx och Exxxx står för men Maken sa att det är riktmärken för leverantörer/lastbilschaffisarna att veta exakt var de ska svänga för att ta sig till just den delen av banan de har leveranser av vad det nu månde vara. Tänkte ta den här bilen till Vägskylt, men det fick bli såhär. För nu.

De två nedersta beteckningarna kan vara en kombo av nånting-vad-nu-E-et-står-för och kilometer. Järnvägen räknas ju alltid i kilometrar, oftast räknat från Stockholm C.

Botniabanan kommer att bli en helt signalfri sträcka. Dvs ingen visuell signalering längs med banan, utan bara hyttsignalering som föraren ser. Total datastyrning. Funkar säkert bra, sålänge utrustningen fungerar....



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 24 februari 2010 01:03


Hemma igen. En timme sen. Drygt. Och börjar jobba om tolv timmar igen. Tillbaks till svappis i morgon.

O nu hickar jag IGEN. Skit. Tredje gången under kvällen. Jobbigt att prata med fjärren när man säger tre ord, hick, fyra ord o hick... Om o om igen.

Nä, ska krypa i säng. Natti Natt!

*hick*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards