Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Kvasthilda - 4 mars 2010 23:41


Kass o trasig kamera..... Det är bara att vandra in i arkiven o leta nåt då :-) Vad gäller rörelse finns det nog en hel del. Har valt ett par relativt nya bilder från en snöstormig tågfärd. Min instruktör skulle nog sätta kaffet i vrångstrupen men det gäller att ha tungan i rätt mun och fixa det där med multitasking.... För sjutton, det är ju en av de egenskaper man ska ha som lokförare. Kunna se en massa saker samtidigt.... Att smälla av lite foton under färd är inte hela världen. Får väl tappa kameran i bordet om nåt händer. Inte mer än så :-) Fast när tåget går o inga stopp-signaler syns är'e bar' o åk. Hej, vad det går!


Det ÄR grönt därborta i andra änden....


Här är det stopp, men nu är det bara snön som rör sig i strålkastarnas sken.

Vilda vindar.


Tema Fredag hos sinneskatten


Av Kvasthilda - 4 mars 2010 21:00


X. En av alfabetets svåraste bokstäver. Dock har jag ännu ett klockrent bidrag :-) Min nya mobil. Kände mig tvungen att köpa en ny telefon för en dryg månad sen bara-för-att. Min gamla börjar ha lite taskigt batteri och känns stor o klumpig. Ville ha en musikmobil med en funktionell kamera och valet föll på en blå Xpress Music från Nokia. Jag är mina Nokia trogen :-) Det första jag gjorde var att köpa ett nytt minneskort till den. Det följde med ett 1Gb-kort men jag köpte till ett 2Gb. Ettan stoppade jag i arbetsmobilen (ny även den, då laddaren till min gamla pajjat).  



ABC i ord og bilder

Av Kvasthilda - 4 mars 2010 11:04


En ledig dag. Håller på att försöka ta igen lite gammal epostläsning. Har inte konfigurerat min ordinarie epost än, men har ett gmailkonto som är "överfullt". Nej, det långt kvar innan det blir fullt, men jag har väl sådär en femhundra olästa mail där. Eller nåt. Har inte hunnit kolla igenom alls. Börjat skumma lite på ytan. Det är en massa internetgrupper jag tillhör och det handlar om dockor o klippdockor.

Har antagligen nåt Traderamail kvar att ta hand om också.

Det är en gråmulen dag. Lite blå himmel på sina håll, men inget solsken vad jag kan se. Kameradepressionen sitter i. *suck*

Snorar. Ont i en tand. Eller icketand. Hungrig. Har varit uppe en bra stund men inte ätit frukost än. Börjar närma sig lunchtid så det blir ännu en frunch. Kaffet är klart. Kanske man skulle ta hand om det innan det blir beck av alltihop?? O det är fan inte Martin Beck. Eller ens Gunvald Larsson även om smaken kanske påminner om hans sura uppsyn....? Hahahhaaa...

Har golvet fullt av klippdocksböcker. Tömt lite grejer i sonens rum för att vi ska få in en ny säng dit. Tror att katten faktiskt hållt sig från högarna inatt. Tog undan Barbiekartongerna som också var där och de lösa dockorna. De har jag nog haft för avsikt att sälja på Tradera. Tar sån tid att komma igång med sånt.

Nä. Kaffetarmen kallar.

Ha en bra dag!



Av Kvasthilda - 4 mars 2010 09:00


Tema nr 28 Båge

65/365


Hade en massa saker i bakhuvudet för båge. En motorcykel? En regnbåge.... En rondellutsmyckning i Falun som fått mycket skäll..? Nej, inte en rondellhund... Valet föll så på denna brobåge. Fotat i farten när vi passerade Lappesuando. Bron har en gång varit en del av riksvägen, det som idag är väg E10 mellan Kiruna och Gällivare. Man kommer över ett krön så har man brospannet framför sig men vägen svänger numer av, strax innan.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 4 mars 2010 00:36


Det är kanske bättre att visa lite bilder för att illustrera vad min bild i gårdagens Ordlös Onsdag föreställde....


Fotona är publicerade tidigare, vid ett par olika tillfällen, därför har en bild ram och den andra ingen... Det som visas på min bild är alltså buskarna vid sidan av spåret och en örn som lyfte. Sista bilden på honom är den för OO, där han försvinner bakom buskarna och ska precis till att landa.... Hade antagligen blivit en bra bild om inte buskagen varit i vägen! Vingarna utbredda ovanför huvudet och benen och klorna beredda för landning. *suck*

Man kan inte lyckas jämnt!






Av Kvasthilda - 4 mars 2010 00:15


Mitt jobb styrs av det som finns ovanför huvudet på mig. Jag kör elektriska lok o de skulle inte kunna fungera utan den ström som passerar med 16000 volt i linan ovanför. Meeennn.... Mitt val av foto gäller inte alls jobbet utan nåt helt annat.

Fotat i Storgranliden i februari. En björk. Det är vad som finns under all den frostiga snön däruppe, mot den klarblå himlen.



Torsdagsfoto


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards