Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Kvasthilda - 7 mars 2010 23:36


Eller egentligen inte. Idag var det en sån där dag när man helst av allt drog täcket över huvudet och somnade om. Och det var ju precis vad jag gjorde. Drog mig in i det sista att ringa Vännäs o sjukskriva mig, men det är vad det blev till slut. Klarade inte ens av att äta frukost. Huvudvärk from hell igen. "Bakis smällus?" frågade Vännäs.... "Jodu, om det vore så väl." Har haft sån tur, eller otur att de här jäkligaste huvudvärksdagarna infallit på lediga dagar, eller dagar då jag börjat senare och alltså kunnat sova lite extra länge.

Kröp tillbaks under duntäcket o sov till TRE!!! Det fanns visst gott om hågade vikarier att ta ut idag. Underligt nog. Vissa helger är det hopplöst. Fast det är klart. Det är de helgerna jag är ledig, vilket innebär att alla andra jobbar och alla som vill ta övertidsskiften redan är upptagna!

O apropå sjukdomar. Det var ett begynnande magsår Maken hade drabbats av. Fick nån dundermedicin som skulle stoppa såret helt. Får väl se. En Malmösväng till har han schemalagt. Får se om han orkar. Han gillar ju inte hotellivet. Endera får man tänka att "det är bara två veckor, så stå ut" eller så "det är bara två veckor så skit i det" - apropå traktamenten o annat. Ger ju en hel del extra pengar o det behöver vi nu med alla körkort som ligger i startgroparna. Eller SKA.

Nu ska jag krypa i säng så huvudvärken lugnar ner sig tills i morron. Har lovat Vännäs att jag ska jobba.

Ska ta en nybakad muffins först bara...


Av Kvasthilda - 7 mars 2010 23:15


Vad är detta? I veckans Fototriss ska vi gissa temat. Det var lite svårt att (än en gång) begränsa mig till endast tre bilder - och vilka tre bilder, men detta är vad det blev. Vad som inte är så svårt är väl att lista ut vad det handlar om/ska bli :-)


(när min kamera är trasig blir inte bilderna mer konstnärliga än så här...)






Nyfiken på resultatet? Kika här...



Fler trissar här 


 


Av Kvasthilda - 7 mars 2010 21:00


Tema nr 197 Nybakad

69/365


Idag blir det två 365-foton... Veckans triss påbjöd att jag kunde passa på att fota resultatet av den också... Nu har jag lagt in trissen senare för att de ska komma "i ordning" i bloggen ifall nån läser hela, uppifrån och ner :-)

Recept på dessa godingar finns här. Sen kan man ju alltid Leilifiera dem efter konstens alla regler, med toppingar av olika slag. Vi äter dem oftast som de är. Räcker inte längre än så med en familj bestående av fem kakmonster. Just idag är vi dock bara tre hemma...
Nu ska jag se Music and Lyrics. Får väl njuta ett par muffins till Hugh Grants skönsång... ;)


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Av Kvasthilda - 7 mars 2010 09:00


Tema nr 150 Kyrka

68/365


Kyrkor tillhör en av de saker jag gillar att fotografera. Har en egen kategori i bloggen tillägnad dessa stora och vackra byggnader. Därför kände jag att den här lilla kyrkan får representera det temat istället för en stor "riktig" kyrka :-) Jag sprang på den här "spanska" porslinskyrkan i miniformat på Röda Korset o för ett par kronor per del, fick den och några andra små byhus följa med mig hem, med just det här temat bakom örat :-) Den andas lite Zorro tycker jag. Lite spansk/ californisk/mexikansk inspiration.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards