Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Kvasthilda - 8 mars 2010 23:34


.... vad det blåser. Tror Abiskovindarna har hittat ner till stan nu. *usch* Ska krypa under duntäcket och låta mig vaggas till sömns av vindens vinande. Om man inte skakas om av att huset står o hoppar.

Snön har rasat från taket. En del av det. Sen har det packats och frusit och är nu som en tjock stenkaka på gården. Inte kul när Maken kommer hem i morgon och kommer att bli ilsken för att ingen har idats skotta bort det. Sonen har gjort ett tappert försök. Men vad gör man när det rasr sent på kvällen (eller eventuellt på eftermiddagen - jag märkte inget igår, men var ju död mesta delen av dagen ioförsiiig) och sedan fryser hela natten...?

Nä, dags att krypa i säng. Samma skift i morrn som idag. Får bara hoppas att det blir tåg bägge vägarna.

Natti Natt!


Av Kvasthilda - 8 mars 2010 18:12


Jag hade ju väder i dagens 365-tema.... Men under dagen har det fotats värre väder. Himmel o plättar vilket väder det varit. Det är EXTREMT stor lavinfara i Abiskofjällen. Jag förstår varför. Mitt tåg norrut blev inställt - medan jag stod på sjöbangår'n o laddade luft... Nästa kompis tåg blev också inställt så vi tog bilen till Björkliden. Ett äventyr. På sina håll blåste det så man såg inte vägen. Bara vitt vitt vitt. Snöyra. Mer snöyra.


En vanlig syn vid hårt väder. Väg E10 stängd norr om Björkliden. Ni kanske anar lastbilarna som står där, strax bortom skylten och väntar på karavankörning. Om de alls får ta sig över Björnfjell.


Vår överliggning i Björkliden... Träffade en kollega medan jag väntade på min kompis här och han vaknade i morse av att det var ljust o fint. Kikade genom persiennen. O såg INGENTING.... Ni ser ju varför...


På väg ner till mitt tåg för att ta mig hem. Inte mycket till sikt. Tur man fick köra tåg hem!


Ibland är det spännande med fjälliv. Det är visst sportlov den här veckan....


Av Kvasthilda - 8 mars 2010 09:00


Tema nr 345 Väder

70/365


Väder.... Ja, det har vi alla dagar på året. Ibland är det fantastiskt. Ibland helt åt håvete. Ibland... bara sådär. Här blåser det. Jag har tjatat i flera dagar i andra bilder och teman om vädret och hur det inte synts att det blåser. I min temabild  här syns det. Hoppas jag. Björkliden och vår Oles överliggning - och ett par grannstugor med tillhörande bilar. Andra stugan däruppe (bilfotot) har hört till "oss" emellanåt och varit en ren elevstuga. Dvs förareleverna fick ta sig dit o sova vid behov. Handledarna sov fortfarande i "vår" ordinarie stuga. Fotat i fredags, den femte mars. Björkarna står inte still och inte heller snön. Den yr. Runt Runt Runt. Vår stuga/överliggning syns inte för jag står precis bredvid den, men den är likadan som de andra - förutom Oles altan och stora fönstervägg då.... Fast den syns knappt här i alla fall.
Hade tänkt visa en regnig dag i Härjedalen på det här temat, men en blåsig dag i fjällen smäller nästan lika högt. O regnet i Härjedalen kan jag visa ändå :-)


Mer väder - o färskare HÄR.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards