Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Kvasthilda - 10 mars 2010 21:24


Skönt med en ledig dag. Och med ett seeeeeeeeeent kvällsjobb i morron. Helg mitt i veckan. Önskar bort nattskiften allt vad jag orkar, men det är bra att ha ett nån gång emellanåt. Dagsskiften är överlånga och man tappar så mycket av dagen om man bara har dagsturer. Sitter här o zippar på en whisky. På en onsdag. Lär bli kalas i huset i morgon också. Men inte för mig. Jag jobbar som sagt.

Det är dags för Rautaspremiär och det innebär att kompisen från Pite kommer upp. De börjar alltid med en bärs. Eller sju. Rätt skönt att man jobbar. Faktiskt.


E-pigan är i Lule. Med hål i tungan. Eller ja. Nu är hon i Pite. Nånstans. Hos favvokusinen, om allt gick bra till slut. De missade tåget o bussen hem, tjejerna. Klantor. Halvfem. Halvfem. Halvfem. Eller strax därefter. Inte kvart i, eller halvsex. Då har tåget gått. Bokstavligen. Det blev en buss till Piteå i stället för att bo en natt hos en av kussarna. Granntjejen härifrån hade så mycket folk hemma hos sig, annars hade det varit ett bra alternativ, då de så att säga är på plats till i morgon. Hon går på LTU och har en studentlya i Lule. Nu blir det en något längre resa, då de får åka från Piteå, men so what. De är lediga och de har varann. Det värsta är väl bristen på smink och hårprodukter. Hahahahhahahaaaaa! Kussens fru har säkert nåt att dela med sig av, men frågan är väl vilken tid tjejerna måste upp....? Kusinen är tradarchaffis och ledig i morrn (som det lät), men frun har butiksjobb. Nåja,. Är kusinen hemma är väl allt ok antar jag :-)

Hål i tungan ja. Det har hon tjatat om i eviga tider. Idioti. Nu har hon skaffat det. Men ska man ha hål överallt på alla andra ställen är väl inte tungan helig heller. Hon har ju satt en pierce i naveln. (jag såg det på ett foto hon tagit....) Lilltejen som var livrädd när mamma plockade stickor ur fingarna och knäna.... Det har ju gått några år sen dess och diverse säkerhetsnålar har passerat revy genom armarna.... Skitungar. "Vad säger pappa nu då?" frågade hon idag. "Hur ska jag veta det?" Å andra sidan lär inte barnafadern vara helt medveten om att nåt sitter på hennes tunga när hon kommer hem i morrn efter x antal öl. Justifan. Blir en taxi hem då. Dyr resa.... Fast säkert kul.


Vi har blivit av med sonens våningssäng idag också. Söta Nina var o hämtade den och infoprmerade samtidigt att det är hög tid för ansökan till sommarjobbet Stoprigan har tänkt sig söka. Eller vad det vi som tänkte oss att hon skulle söka det? Jo, så var det. Men det är ett bra jobb. Kräver en del uttagningsprov o annat om man kommer till det läget, men det ska hon väl fixa. Vi får se. 


Av Kvasthilda - 10 mars 2010 09:43


Gubben vankar omkring med en sur uppsyn. Muttrar o låter. Snart dags för Rautas och med ett upp-o-nervänt hem är han mer än vanligt ressur. Sonen ligger o snarkar i soffan bredvid mig. E-pigan tog bussen till Luleå i morse. Jag fejjar och bloggar. I stället för att STÄÄÄÄÄDA. Jag vet. Måste ta itu med Sonens rum å det snaraste så vi blir av med allt skit som dräller über alles. Katten har vi knappt sett idag. Kikade in till honom där han låg mol allena i kungligt majestät på E-pigans stora hundra-tjugos säng. Mitt på den svarta yllefilten gosar han ihop sig och försvinner. Men mat har han fått. Bara han ids masa sig ur sängen o äta.

Nä, ett ryck kanske. *rycker på axeln i alla fall*

Kaffe. Frukost. Sen kanske vi vaknar till liv.

O jag muttrar förresten över överbetalande danskar med überstora plånkor. Var fan får de alla pengar ifrån att köpa gamla tidningar till överpriser? *arrrggghhhhh*

Nån som har gamla Allers från fyrtiotalet att avvara??



Av Kvasthilda - 10 mars 2010 09:00


Tema nr 135 Karta

72/365


Den här kartan är en gammal present från Det Bästa. Vi har haft den inramad i en tunn svart metallram i eviga tider. Den är jättefin (om man bortser från alla vecken som aldrig försvinner) med små bilder som symboliserar varje landskap. Ja, den är från tiden då vi fortfarande hade landskap och inte länsindelningar. På den tiden Dalarnas landskapsblomma var den lilla babyblå blåklockan och inte den lila ängsklockan. Det roliga är att uppe i vänstra hörnet, vid kartnamnet, ligger mina tre landskap, tillsammans med Jämtland. Det är Dalarna, Härjedalen och Lappland. Hade ju kunnat vara Norrbotten i stället för Jämtland för att göra min kvartett fulltalig, men man kan inte få allt :-) I symbolen/bilden för Dalarna finns en majstång, eller midsommarstång, flankerad av Gustav Wasa och Mora-Nisse (kanmantänka). Dalarna är midsommarens högborg. En kyrkbåt (kyrkbåtsrodd tävlas det också i, vid midsommartid), en dalkarl med fiol och en Zornkulla i ram. För Lappland finns en renflock, en fjällsippa och ett vilt fjällandskap och Härjedalen har sin myskoxe bland annat.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 10 mars 2010 00:03

Himmelska tider..... Snabb var den .... inte!


voj voj. Lyssnar du på Cirkus Kiev i P3? Frågan ställdes nyss. Nej, vet du vad. Jag tar hellre perkeleradion i P4, fast jag inte fattar ett ord. Päiväntiimaa. Nageltrång är att föredra. Rys.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards