Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Måndagstema - Inifrån

Av Kvasthilda - 22 mars 2010 12:24







Inifrån. Vad betyder det? En inre glöd? En människas inre? Hur illustrerar man det? Jag har idag valt mer påtagliga och direkta bilder. Inifrån på ett eller annat sätt.


Bild ett. Tja, inifrån en lokhytt :-) Solen är på uppgång o kastar rosa o gula strålar över bergen bakom mig. Enda sättet att få dem på bild är att fota i backspegeln... Man kan ana att solen finns där i kanten av bergen bredvid spegeln. Vad som inte syns på den här bilden är att jag har ett extra lok med mig, bakom det jag kör... Fast det är ju en stor parentes som inte har nåt med inifrån att göra så det lämnar vi därhän...




Bild två har också med jobbet att göra..... Vaddå inifrån? Ja, men det ser du väl? Det här är ett lokhjul. Vissa dagar i vintras, kom man hem från turen o hjulen såg ut så här. Värmen från hjulen smälter snön till vatten - eller om det nu var fuktigt i luften då. Hmm... var nog mer åt det hållet. Hur som helst bildas det istappar på hjulen och dess byggs upp inifrån hjulets centrum, vilket ger dessa taggar som går utåt. Konst.




Bild tre är verkligen fotat inifrån.... För några veckor sedan vräkte snön ner i Björkliden och i vår överliggningsstuga såg man knappt ut genom fönstret. Nedanför det här fönstret har vi vårt lilla pentrybord där man normalt kan sitta o inta sin medhavda matsäck och titta ut över fjällvärlden mot Lapporten... Omöjligt här. Snön har drivit högt upp på rutan. Inifrån är det helt omöjligt att se ut just nu....




O det två sista bilderna visar Neo som sitter på fönsterbrädorna i kök o hall och spanar ut på snön och blåsten. Skönt att se på inifrån en varm o go lägenhet.


 



Mandagstema



 
 
Maria G

Maria G

22 mars 2010 20:15

Vilka härliga och fina bilder!
Bilden på lokhjulet blir min favorit. En supersnygg och läcker bild!
Ha en fin kväll!

http://minaordminabilder.wordpress.com

 
Linsky

Linsky

22 mars 2010 21:01

Flotte bilder! Likte det øverste spesiellt godt. :-)

http://loffens.blogspot.com

 
Sommertid

Sommertid

22 mars 2010 21:36

Spennende :)

http://sommertid1.blogspot.com

 
Petunia

Petunia

22 mars 2010 22:29

Tre fine bilde som alle viser innenfra veldig godt! Jeg likte nr 2 veldig godt, men synes de var flotte alle sammen!

http://petuniablogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards