Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Kvasthilda - 25 mars 2010 19:14



Jisses. Först passerar en älg framför tåget, med tre kompisar strax intill. Sen håller man på att mörda en ripa som flög förbi strålkastarna med en halvmeter till vingspetsen. De är väl nog få, utan att begå självmord framför tåget.

Vojne.


Redigerat x antal timmar senare:

Just hemkommen och jag höll nyss på att skrämma ihjäl två harar på gården... Eller på gatan nedanför.



Av Kvasthilda - 25 mars 2010 10:22



Nä men dra åt helvete... Mitt inlägg försvann för att jag blev utloggad. När jag loggar in på banverkets portal blir jag utloggad här per automajävlatik. FAN.
Förbannade jävla skitprogram. BÖRJAR VÄL OM DÅ FÖR HELVETE.
Humöret krymper ner i botten. Jag var trött igår/inatt och det lär ju inte bli bättre idag.


Har ärenden att göra i stan idag. Kort dygnsvila. Kom hem nittio minuter sent inatt vilket inkräktar på min vila. Med min jävla otur har JAG nio minuter på "min" sida - eller om det är företagets, och måste infinna mig på rätt klockslag inför dagens skift. Mina nästan tretton relativt sköna timmar krympte ner till lagstadgade elva timmar - PLUS nio minuter.


Dotra ligger sjuk o jag tar ut mitt dåliga humör på henne. Hjälper ju förkylningar o sjuka halsmandlar. Not.

Nä, lite frukost o hitta en busstid. Blixtbesök i stan. Måste man så måste man.
Ett körkort tack.

Av Kvasthilda - 25 mars 2010 09:00


Tema nr 62 Forntida

88/365


Jisses... Nåt forntida. Vad är det? Så kom jag på Dotras alla drakar. Vad är mer forntida än det? Drakar alltså. Pigans drakar är av betydligt senare datum :-)

Har de ens funnits, drakarna? Jag vill gärna tro det. I Kinesisk mytologi är draken en huvudfigur och finns även med i deras kalender/horoskop, eller zodiac. Drakens år. Jag är född i drakens år. Mina barn tycker nog att jag är forntida också. Heheheheheeeee...

Men som sagt. Har de alls existerat? Varför finns det så många drakar avbildade? Och alla sagor om drakar. Peter och draken (Elliott). Eller St Göran. Han dräpte drakar. Eller i alla fall en. Astrid Lindgren har skrivit en saga om en drake. Med röda ögon. Som bodde i ett stall.

Harry Potter flyger iväg på en drake för att rädda sig och kompisarna ur källargrottorna i Gringott's bank och han slåss mot drakar (eller en) i trollkarlsspelen.

Pigans drakar här är två figuriner som vaktar sina ägg (glaskulor). Hon har även ljusstakar och andra figurer.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards