Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Kvasthilda - 26 mars 2010 12:11


Jahaja... Fredag idag. En vecka till påsk. Var tog mars vägen??

Ska strax iväg o jobba. Sonen har redan kommit he3m från skolan. Pigan sover snarkar. Fortfarande förkyld.

Mitt huvud spränger idag. Har nog legat o gnisslat tänder inatt. Spänner käken vissa nätter och vaknar med en ilsken värkmästare vid hjärnbalken.

Har en svappistur och skulle haft helg sen. Hade varit skönt. Men som sagt. Har varit snäll o tagit ett skift i stället för en av mina fd handledare som inte kunde få ledigt så jag har ännu en svappissväng innan jag får helg. Missar krysset i morgon - i realtid. Får ta igen det senare som vanligt.

Kanske jag får köra nyloket i morgon? Eller redan idag. Enda loket här hittills som har alkolås. Det får inte gå i Norge än så det går som en jojo fram-o-tillbaks till Svappavaara. Beror kanske lite på om det är tomvagnar hem. Har varit mycket sån't ett par veckor. När det gått tåg dit. Kanske jag får inställt. Återsår att se. Skönt med en kortsväng idag.

Fredagsmyset får jag ta på söndag. Tredagarshelg. (som ju var fyra)

Av Kvasthilda - 26 mars 2010 09:00


Tema nr 74 Födelsedag

89/365


Idag är det någons födelsedag. I min närhet är det inte vem som helst. Min Allra Käraste SysterYster fyller år idag. Yngst i familjen av sex syskon. Jag var en sladdis efter tre pojkar o sen fick mor o far två barn till inom loppet av ett knappt år.

Bilden har inget med SysterYster att göra förutom den lilla detaljen att min Svåger nr 2 vid ett tillfälle sa någonting som HAR med barnet på bilden att göra. Det här är mina och vårt andra barns BB-band och hennes födelsekort. Saken var den att när SvågerTvå träffade SysterYster för första hmmm, andra gången utbrast han "Jaha, det är du som är mamma till den här" o pekade på E-pigan. Hahahahaa.... Vår mellantjej är nämligen lik min sida av familjen och HADE kunnat vara dotter till sin moster. Dotra har mer mosters färger än mammas. När jag gick igenom en massa gamla grejer häromveckan hittade jag dessa band och kortet och tyckte att de kunde passa bra som temafoto för SysterYsters födelsedag.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 26 mars 2010 00:31


Jaha, klockan har passerat midnatt o plötsligt var det en reklambanner i min blogg igen. SKIT. Nu är den borta igen. Häck Väck Vällingsäck, Ingen jäkla reklam här. Önskar att det vore så enkelt som att skriva en lapp o sätta på dörren med orden "Ingen reklam, tack!"



Av Kvasthilda - 26 mars 2010 00:19


Se där. Nu har jag lärt mig något nytt. Å ligger sist i norska alfabetet. I Sverige har vi ordningen Å-Ä-Ö och mitt Å-inlägg var klart o väntade medan Ä väntade in ny månad.


Då får jag väl Ändra mig och ta mitt Ä-inlägg nu då i stÄllet :-)


Ä för mig står för ÄNGLAR denna omgången. De här Änglaflickorna har väntat lÄnge på att få visa upp sina vingar o röda hjÄrtan. Den största av dem har en tvilling hos min SysterYster. Jag Älskar de här runda o goa o glada änglarna :-)


En av de saker jag samlar på är nallar och specifikt för de här är att de alla har vingar. Mina Änglanallar :-)



ABC i ord og bilder



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards