Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Kvasthilda - 28 mars 2010 21:16


Runt hos mig idag, är en stilstudie av kissens matskål under diskning... Hahhahahaaaa! Min dotter lekte med kameran en dag och tog såna här foton i solljuset och jag var tvungen att testa också - i mindre solljus. Då veckans tema är Rund hänger jag på med matskålen! Lite lek med vatten :)

Jag är fortfarande utan kamera så det är taget med dotras Nikon Coolpix.



Shannara's Saturday Mix


Av Kvasthilda - 28 mars 2010 20:19


Ur led är tiden. Bloggklockan blev inte omställd. Hade ett format där sommartiden inte ändras per automatik (GMT+1). Nu är det ändrat till CET (Central European Time) och sommartiden är iomeddet fixad. Tack Tintin. Har inte hunnit kolla det tidigare. Vet att fler kommenterat det, nu när jag tänker efter :-)


Av Kvasthilda - 28 mars 2010 18:41



Fotat runt lunchtid den 25 mars


Bildligt talat



Av Kvasthilda - 28 mars 2010 15:36


Vi bor i ett avlååååångt land. I södra änden/delar av landet förbereds vårsådden av allt möjligt. Folk har tinat fram och går ut i kortbyxor. Maken ringde o meddelande att i Malmö går tjejerna i shorts... Jamenhimmel då. "Tur att ni har nåt att pyssla med på er lediga tid" (spana på bara ben). 17-22 grader har det varit. Ja, jag har också sett en termometer med 19 varma grader i veckan. Att den råkar sitta på GCs bakugnsvarma orderrumsvägg i söder hör väl inte hit... Eller? Idag ser det ut såhär hos mig... Det kommer mera.




Av Kvasthilda - 28 mars 2010 12:18


Reklam Reklam Reklam.... Asså... Snart byter jag blogg. Jag blir gaaaalen på alla jävla flashar som far förbi. Nu ska jag göra reklam för min blogg också. Nej tack. TA BORT DE DÄR FÖRBANNADE FLASHARNA!!!!

Jag har alltid gillat "rena" designer. För mycket blippande o bloppande o blinkande ger mig huvudvärk. Nu har jag TRE rutor som blinkar runtomkring där jag skriver. Enda sättet att komma förbi det är att minska internetfönstret som i sin tur gör mig tokig för att jag har en viss inställning som jag gillar o att då behöva ändra en massa skit... Nej.


Det här var ju en bra start på söndagen. Not.


Ute snöar det. Vräker ner. Det har kommit en decimeter. Grannen är ute med sin bil. Han har väl som vanligt bara klampat ut till bilen och sopat av den. Inte ett spår av intresse för att skotta resten av gården...? Eh, nej, en stor snöhög där hans bil stått.


Har tillbringat resten av min arbetsfria lördag igår med att sortera klippdockor. Jissses... Tog en stund att reda nån ordning i det kaos de orsakat. O det vara bara en bråkdel av allt som ska redas ut o sorteras. Skulle behöva min semestervecka nu.


Äh, ska koka lite kaffe kanske då...


Ha en Skön Söndag!


Av Kvasthilda - 28 mars 2010 09:00



Tema nr 159 Leksak

91/365


Leksak.... Jag samlar på leksaker. Vissa leksaker. Barbiedockor och klippdockor. Idag är det min lillebrors födelsedag och han brukade alltid säga, apropå mitt samlande "Hade du en taskig barndom eller?". Vi växte ju upp tillsammans och den var inte så taskig tycker jag :-) O säkert inte han heller.

Tjejen på min bild idag, är mitt Alter Ego. Hon kallas för Kitty och har varit med om en del äventyr genom åren. Här leker hon med några figurer ur Lejonkungen II och en liten änglanalle. Det är några av Kittys leksaker :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 28 mars 2010 01:43


Veckans trissämne är sju. Hittar ni sjuorna i mina bilder?


  


 



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Fler trissar här 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards