Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Kvasthilda - 2 april 2010 23:52


Strax innan denna låååånga fredag övergår i lördag och Påskafton slänger jag in min bild på "lång". Urtrist bild. Noll och ingen fantasi såhär mitt i en arbetshelg. Bilden är dock dagsfärsk, fotad nere i Svappavaara strax efter att jag "hängt av" min vagnar. Ännu mer urtråkiga UAD-vagnar... Femtiotvå stycken till antalet. Dessa bildar tillsammans en låååång rad av vagnar - hela 437 meter vagnset med en vikt om cirkus 5100 ton. De tar upp hela spår ett på bangården, minus plats för ett lok i varje ände. Bilden är tagen i skymningsljus, därav mörkret och bristen på nyanser i de rostiga vagnarna...



Tema Fredag


Av Kvasthilda - 2 april 2010 23:16


Svappis tur o retur. Kom iväg tidigt från stan och jag hann knappt ner till Svappavaara innan de backade in tågsetet jag skulle ha med mig hem. F050-vagnar...Tack o lov. Hade UAD ner o de är bökigare o stökigare att köra än fanoo.

Drack en kopp choklad o drog hemåt igen. Tidigt hemma. Skööööönt.


Har testat kameran idag. Blir lite irro för den räknar numer EN mapp som jag fattat det från bild 0001 till bild 9999. Alltså. NIOTUSENNIOHUNDRANITTONIO bilder i samma mapp??? *suck* Undrar om det där är nåt styrt till SD-korten? Nä. Tror jag inte, men ändå. Den gamla räknade hundra bilder o skapade en ny mapp. Egentligen spelar det ingen roll. Nu får jag dela upp fotona efter datum o händelser i stället. Eller nåt. Döper dem som jag alltid gjort så det spelar ingen större rocknroll.

Rocknroll är det dock i stereon datorhögtalarna. Just nu GooGoo Dolls. Sonen snurrar samma låtar om o om o om o om o om igen. O en gång till. Jag tog bort Tingeling från spellistan. De andra får ligga kvar. Skulle bara ha fyllt på lite. Tror det är sju låtar eller så som snurrar. Har hört Darins nya fem gånger sen jag kom hem. Hur många gånger den faktiskt spelats under den tiden har jag ingen aning om. Säkert MÅÅÅÅNGA fler.

Fast den är bra. Sonen som inte är nåt stort fan av Darin. Fantastiskt att den går i hans öron. Men som jag sa, den är BRA. Tillome Sonen tycker det.

Kan inte Darin får komma till Kirunafestivalen??

The Ark kommer för tredje gången. Alltid kul. Undrar om han ser ut som Jesus i sommar? Herr Salo. Ola Salo.


OK, lördag i morgon = kryssmorgon. Hoppas jag hinner blogga också. Börjar jobba strax före ett o jag vet hur jag fungerar på lördagmorgnar...

Av Kvasthilda - 2 april 2010 13:48


Långfredagens teman fortsätter i påskens tecken. Lite godis från vår lokala butik, Godisgruvan som firat 18 år i år. Jisses vad tiden går! De öppnade alltså den strax efter att vi flyttade till Kiruna.

Ahlgrens limousiner!



Och givetvis en tulpan :-)



Glad Påsk alla FredagsFärger-bloggare!



Av Kvasthilda - 2 april 2010 09:00


Tema nr 230 Påsk

96/365


Påsken börjar ju redan på Skärtorsdagen. Idag är det Lååååångfredag och jag lägger in påskbilden inför helgen. Vi har inget påskpynt hos oss i år (åtminstone inte i skrivande stund) så bilden är fotograferad i Björkliden i vår "överliggning", svenska förarstugan där det finns ett par kycklingar och lite påskris.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 2 april 2010 04:25


Dimmigt och snorhalt. Har inte sett många meter framför loknosen inatt. Tågtrafiken gick igång runt halvett. Ett ringde Ole Norman ett till kollegan. Tvåan ringde strax därefter så jag fick komma mig iväg hemåt.


Nu ska jag gå o sova o försöka bota ett trött huvud där värkmästar'n börjar göra sig påmind. Kan de aldrig gå i strejk??


Svappis i morrn. Smörgåstårtan är nog slut nu. En kille som gått i pension. Då bjuds det på smörgåstårta. Men det var förra veckan!


Natti Natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards