Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Kvasthilda - 7 april 2010 15:57


...hur de tänker när det designas saker? Maken kom hem från Skeeoooone med grejer i bagaget. En av pryttlarna var den här mojängen. Vad tror ni att det är?? Den kostar femhundra pix, men var nedsatt till hälften o han slog till. 



Den ser lite rivig ut... Jaja, det ÄR ett hål i den men första anblicken ger asscociationer till nåt heeeelt annat. Eller är det bara min snuskiga fantasi? Faktum är att den river. Den SKA riva. Fast kanske inte den delen som syns på den här bilden...

Han har köpt den till jyckarna i Långträsk. Älghundarna ska trimmas lite. Eller bara kammas. Den tar en massa löshår och ska vara DEN bästa på marknaden. Tror fan det, när den kostat femhundra spänn. För det priset tycker man att den kanske klarar just trimningen också. Eller att klippa jycken på egen hand. Nä, till det krävs en mänsklig näve.

  

FURminator....

Av Kvasthilda - 7 april 2010 10:23


Sitter här o filosoferar med fötterna i fotbad. Så skönt! Hade slut på fotsaltet så jag gick i köksskåpet o hämtade havssalt i stället. Går lika bra det.

Maken kommer hem idag så det är bäst att göra sig fin. Eller kanske jag skulle städa klart allt jag har dragit fram under helgen..? Jodå. En stund till först.

Om ett par timmar kommer han hem igen. Och tänker inte åka tillbaks till Malmö igen. I alla fall inte den här omgången. Nu är det väl dags för växelbyggen på hemmaplan. Han pratade om Vitåfors men jag tror det är skrinlagt ett tag till.

Kanske bäst man väcker huliganerna. Sonen ska skotta släpet om de ska ut i helgen. Gubben tänkte ta med mig ut på fisketur men jag sa att han skulle ta pojken i stället. De behöver det. Även om Maken behöver mig efter all tid borta. Det kommer en tid för det med. Jag tycker pojken är viktigare just nu.

Sådeså.


Av Kvasthilda - 7 april 2010 09:00



Tema nr 286 Strumpor

101/365


Egentligen är det bara en strumpa. Eller kan den kanske tillome klassas som benvärmare? Stolpvärmare... Någon har dekorerat en av centrums trafikskyltar med en stickad strumpa. Snön runt omkring är full av malmdamm. Svart Svart Svart.... Snart blir det värre.

Min svärmor har stickat mången socka i sina dagar. Hon brukade sitta framför teven med en stickning i händerna och brukade säga att hon "stickat många sockar hon aldrig sett". Det går av bara farten. Ibland tappades en maska, men det ordnade alltid upp sig i slutändan och än har ingen maska sprungit sin kos i de färdiga sockarna.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards