Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Kvasthilda - 11 april 2010 23:41


Om man skulle ta o knyta sig kanske. En ny dag i morgon. Kallas visst arbetsdag. Tror jag. 10.44 Jo. Det är nog så. Fjorton/Femton. Arrrrghhhhhh Sjutton....


Artonåringen är på vift nånstans o Junior harklar sig o spottar i badrummet. Tandborstning pågår.


Han har världens roligaste solbränna. Mössan har suttit på sné.


Vi har ju stafettläkare i Kiruna o de tycker att Kirunaungar har roligaste solbrännan av alla på denna planet. När kottarna kommer till farbror doktorn o tar av sig tröjan för lyssning på det de nu lyssnar på, skrattar de.... Läkarna alltså. Ungarna är solbrända i ansiktet, med lite tur på halsen och ofta på händerna. Resten är kriiitvitt. Ofta en rand i pannan. O det är precis vad sonen har idag. En skarp rand där mössan suttit och mött den starka vårsolen. Han har säkert fått en radda fräknar också. Lite svårt att se i kräftfärgen.


Natti Natt!

Av Kvasthilda - 11 april 2010 23:08


Har sett Avatar med sonen idag.


Det är en story med scener plockat/inspirerat från lite olika filmer.


Pocahontas möter smurfarna (fast de är tre meter långa o mycket snyggare) möter Eragon möter Lejonkungen möter Star Wars möter Jurassic Park. Typ.


Jäkligt bra digitalt foto. JÄKLIGT bra. Anime-ringarna är helt sömlösa. James Cameron har väl haft tillgång till ännu bättre datorer än när de gjorde Titanic för typ hundra år sen. Digitalt sett, är det så länge sen och sjö-gången i Titanic var makalöst bra gjord. Då.


Underbar film.


Titanic kan jag se hur många gånger som helst o Avatar står kanske inte lika högt i kurs hos mig men den var fantastisk ändå.


O jäkligt snygg.


Av Kvasthilda - 11 april 2010 12:20


Har just publicerat mitt bidrag i veckans fototriss. Satt o plitade lite på det inatt men gjorde ett utkast av det. Världen har problem. Läste just om den ryska adoptivpojken som blev hemskickad av sina amerikanska adoptivföräldrar för att han var omöjlig att ha omkring sig. Men herre gud. Det är inte riktigt som "att jag får skavsår av de här skorna, de passar inte riktigt så jag återlämnar dem". Pojken fick en enkel biljett hem till Ryssland igen. Åtta år gammal, fast han var visst bara sju.


Vår son sitter på en sjö på andra sidan Torne Träsk och pimplar abborre. Eller försöker. "Det här är tråkigt" sa han till sin far. "Tja," svarade jag Barnafadern, "han har ju inget han kan skjuta ihjäl". Det är en viss skillnad att sitta på en tyst och stilla abborrsjö mitt i ingenstans, kontra sno bilar på löpande band i GTA. Fast jag tror det han gör just nu ger honom mycket, mycket mer än att stirra på en teveskärm. Tonåringar.


Det ger lite perspektiv på livet och världen. För oss som tittar på i alla fall. Tonåringarna har ju sin egen lilla glasbubbla, de lever i.


Av Kvasthilda - 11 april 2010 09:00


Tema nr 35 Börjar på D

105/365


D står för Dagsmeja. I Kiruna kommer våren sent. Här är det sista helgen på påsklovet just nu och solen tar hårt på snötäcket. Det är många som vallfärdar till Kirunafjällen i påsktider för att åka skidor eller ge sig ut på rödingssjöarna med skoter. Påsken är Kirunabornas högtid för fjällvistelser. Man far ut o lägger sig i en snödriva och bara är och mår. Carpe Diem. Fånga Dagen.


(bilden har tyvärr fått lite moirédist i det blå men jag har inte ro att göra om bilden just nu)


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 11 april 2010 01:34


Veckans Fototriss handlar om liten och i samband med det tänker vi på UNICEFs aprilkampanj För varenda unge.


Min triss visar mina ungar. Min triss i ungar. Idag är de i övre tonåren och en av dem på väg ur tonåren men en gång i tiden var de små och oskyldiga.


   


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gå till UNICEFs kampanj och lämna ett bidrag.

  

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Mer smått här...


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards