Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Kvasthilda - 14 april 2010 17:54



Inställt. Tack för det.


jobb · sms
Av Kvasthilda - 14 april 2010 13:57


Trodde inte jag hade några foton på stuckaturhus, men se vad man kan hitta i arkiven. Jag följde med sonen och hans klass till Göteborg en helg i maj för några år sedan och på schemat fanns förstås bland annat en Paddan-tripp. Här är Norra Hamngatan sedd från kanalen - därav vinklar och folk i vägen. Men stuckaturer finns det.



Norra Hamngatan 12, Ostindiska huset med Göteborgs Museum.

Norra Hamngatan 14, Sahlgrenska huset.


 

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans Hus


Av Kvasthilda - 14 april 2010 12:44


"Det var tidigt en mårr-goon". Så läste min mamma ett stycke i skolan en gång i tiden. Min morgon har inte varit tidig. Alls. Har inte ens existerat. Jag vaknade efter lunch idag. Skönt. Å andra sidan gick jag o la mig efter att Klumpfot for till jobbet. Fast hans tider kan man inte jämföra nånting med. Han börjar före ottan alla morgnar. Nåja, klockan blev väl halv-kvartifem eller nåt. Sådeså.


Sonen matade mössen igår o glömde sätta tillbaks grönsakspåsen i frysen efter gjort uppdrag. Jag slängde in den i morse med en gnagande känsla av att det var korkat. O givetvis. Jag hade ju kunnat ta ur grönsakerna o lägga dem i en av våra islådor som gör stavar men var alldeles för trött för det. Nu har vi EN stav av blandade grönsaker som är helt omöjlig att ta av till musarna. Nåja, får väl gå in i Makens grönsaksgratänger nån gång i stället då.


Karma. Den är inte på min sida nu. Allt för att kompisen o jag - eller tvärtom kanske jag ska säga, kastbytte tåg hem häromdagen. Grannen skjuter mig väl nästa gång han träffar mig. Gamla skitlok. (DET ÄR INTE MITT FEL)

Åkte på lokbyte igår igen o fick knappt nån vila i björkis. Det funkade bra ända till Abisko.... Näst sista driftplatsen före avbyte. *bäh* Astrött innan jag var hemma i morse. Fast bytet gick fort o smärtfritt. Bara synd för kompisen som hade snabbsnabbtåg hem o fick ett skitlok att dra sina vagnar med. Samma kompis som ovan. Nåja, hem kom hon alla fall. O min karma höll i sig för jag fick ännu ett skitlok hem med gamla skitvagnar. Slir o slir o slir. Med knappt pådrag på torr räls. Meddelade tågledningen. "Nä, ställ det på framsidan, det ska ut igen". Jaha. Stackars sate som fick det inatt då.


Två skift o en ledig dag o sen jobbb i helgen. Fast ett av de två skiften är antagligen inställt. Det tåget har inte gått på flera dagar. Får väl se. Med min innestående karma ska det säkert gå.


Av Kvasthilda - 14 april 2010 09:00


Tema nr 138 Klotter

108/365


På en bropelare har någon målat detta färgglada konstverk. Det är dock konst i det dolda, för bropelaren syns bara från järnvägen! Färgglatt och läckert, vad det nu är... Nåns tagg.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards