Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Kvasthilda - 17 april 2010 23:39


Eller hur var det nu har sa, farbror Melker? Bara för att ge Grannen lite ro i kroppen. Dagens resor till o från Björkliden gick helt utan besvär. Oskar skötte sig bra - fast han har en skadad kolslitskena på A-ändens strömavtagare. Barasåduvet.


Inte ett spår av Anja. Fast jag tror inte hon håller sig i närheten av vår överliggning...? Blev sittande i stugan, surrandes med en av mina äldre kollegor och då hans tåg blev stående nånstans pga att det blev spänningslöst kom han tillbaks igen. Tågen blev stående utanför driftplatsen (stationen), i både norr- o södergående rikting. Tja, efter hela linjen antar jag. Var visst spänningslöst norr om BODEN!

Mitt tåg kom i tid och Ole lämnade över ett långtåg.... Shit. OK, bra med sjuttiotåg men lite besvärligt med mötesplatser o slutväxling. Fast jag fick gå två stationshåll från start :-)  "Ja, du är ju i tid så du får gå".... Att jag sen plockade in tiden (sjuttiotåg gör det) gjorde inget i slutändan. Blev stående fyrtio minuter på sista driftplatsen före hemstationen. Så kan det gå.

Nåja, hemma i tid ändå. O den nittonde kör de igång det jävla påhittet med rättidighetsavgångar. Inga tidiga avgångar framledes alltså. Gäller norr om Vännäs. O allt för TRE godståg o TVÅ persontåg i vår ände av världen... *suck*

Vad sena ankomster gör, spelar alltså ingen roll. Det är förseningarna de är ute efter. För att se vad som kan förbättras. Men kyss mig. Stoppa ett malmtåg så BLIR det förseningar. De är inga lätta grejer att dra igång efter ett stopp. Jaja. Tiden får utvisa vad som händer. Vi har månadslön - o övertidsersättning.


Av Kvasthilda - 17 april 2010 22:30


Björkliden tidigare idag. Ett påskris utanför en stuga. De ropade på mig, de rosa fjädrarna där de fladdrade i vårvinden. Det är ju trots allt Rosa Lördag idag :-)




Mitt tema: Rosa lördag


Av Kvasthilda - 17 april 2010 14:40


Härliga tider, strålande tider. Fjällen visar sina bästa sidor idag.

Tävlingar i Björkliden idag. Kanske man får en glimt av Anja eller nån annan i skidlandslaget?


Av Kvasthilda - 17 april 2010 09:38


Nä, det blir inget kryss idag. Hinner inte. Har en sån där dag med minst tolv timmars vistelse på jobbet - med betalt för åtta. Fantastiskt. Sommarskift. Det får bli i morgon.


Egentligen skulle jag ha varit i Falun idag. Attans. Faluskolorna börjar sina jubileumsfester ikväll. Vi skulle ha haft trettioårsjubileum. Eller det ska hållas det men jag kan ju inte vara med. Om man slutar strax före elva den dagen man ska vara på plats hundratjugo mil bort är det lite svårt. Går knappt att få ledigt. O jag fick inte även om SÖMen påstår att jag fått det. Kyss dig. En klämdag. Sen börjar man halvfem på måndag morgon. Livet är inte rättvist.

Hade varit himla skôj att få vara med. Har träffat så många gamla skol- o klasskompisar på Facebook och de flesta av dem ska gå. Dröjer ju eviga tider till nästa reunion. *suck* Den förra missade jag pga arbetslöshet och taskig inkomst, dvs fanns inte en chans att kunna åka ner!


NåNä. Om man skulle ta o klä sig o försöka hitta lite frukost - o ett skallebangpiller. Dags igen. *dubbelsuck*


Av Kvasthilda - 17 april 2010 09:00


Tema nr 357 Åtta

111/365


Har kikat runt för att hitta en åtta o plötsligt var den där. Åttan. Jag har några gamla kakformar i koppar som hänger på väggen i köket. En av dem har åtta dekorationsdelar. Åtta "kulor" och åtta "spetsar. Se där. Ibland är lösningen närmare än man tror!




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards