Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Kvasthilda - 20 april 2010 17:42


Usch. Jag vet inte vad det är. Ögonen trillar ihop. Locken bara faller ner och hjärnan går på halvfart. Jag har en fd arbetskamrat som har vårdepressioner. Många andra blir trötta och nedstämda när det blir höst o mörkt men han blir superlåg ju närmare juni vi kommer. Midnattssolen som ger kraft åt våra växter och djur kanske drar musten ur vissa av oss andra? Eller så är det bara nåt tillfälligt för att jag börjat jobba i ottan (för mig) de senaste dagarna? Och det blir tidigt i morgon också, sen har jag helg. Har jobbat så många eftermiddagar/nätter och få morgnar/för-middagar så kroppen har nog kanske ställt om sig. Fast det sa hon BM att det gör inte kroppen. Den har nattvila nattetid. Punkt o slut. Men trött är jag.

Äh, kikar på ett par avsnitt av den goda hustrun i stället.


Av Kvasthilda - 20 april 2010 14:14


Sorry för dubletterna i kommentaren. Den fastnade o jag funderade om jag glömt lägga in...

 

Den här veckan är det musik som gäller. Vi har mest musik i datorer hos oss och spelar sällan skivor o annat. Det är mp3-spelare av olika slag. Jag tänkte först lägga ner hela idén, pga dålig fantasi om att hitta nåt skojigt eller twistat men tog en tur in i arkiven. Där finns det musik. "riktig musik". Bilder från Kirunafestivalen. Bland annat... Varje vecka löser jag Melodikrysset och kom ihåg att leta bilder från direktsändningen av krysset under festivalen i somras :-)


Mr Musik himself. Mr Musikkryss. Där syns en kryssplan också i handen på en av de "inbjudna" kvinnorna som tillhör ett gäng damer från.... eh... Töreboda. (Kikade i ett gammalt kryssinlägg)



En kommentar ur inlägget den 27 juni i somras:

'Han (Anders Eldeman) pratar om Jerry Williams och vilket ös han har på scenen... "När han gjorde 'I can Jive' trodde jag gruvan skulle flytta på sig!"'



Tja, lite ös var det väl?  ;) 

(fast Jerry ser ut som om han håller på att svälja gitarren)

TisdagsTema



Av Kvasthilda - 20 april 2010 10:22


Vi har utbildning på jobbet idag. Trodde enfaldigt att vår Pf skulle ha tid att komma hit o hålla utbildning med oss men så blev icke fallet. Nu har vi ju favvoinsen så det spelar ingen större roll, men honom kan man inte sätta dit för nånting. Han är informator mer än nåt annat. "Henne" hade vi gärna tagit hit o fått grilla lite och låtit svara på frågor. Men hon har inte TID. Vi vill veta mer om arbetstider o sån't. Vilka rättigheter vi har kontra alla skyldigheter. Vad som gäller vid nolldagar o klämdagar. Nu går vi igenom SÖMen, pratar kvartstid och rörliga växelkorsningar. Banverket, eller snarare InfraNord skulle ha hållt i en kort information/utbildning i just rörliga kors men de hade inte heller tid. Killen som skulle hålla den har precis börjat jobba som arbetsledare. Eller är på väg eller hur det nu var. Ingen tid. O det är sällan VI hittar tiden att samlas fler än en person under längre tidsperiod än en halvtimme. Idag har vi en heldag, fem förare och insen.

Sån't existerar väldigt sällan. Finns inte tid. Eller utrymme att klämma in det bland alla tåg som ska gå - i rätt tid.

Ur led är tiden. Uppenbarligen.


Av Kvasthilda - 20 april 2010 09:00


Tema nr 332 Varför?

114/365


Tja, vad säger man? Kan ju berätta så mycket som att gasflaskan ligger i en frusen myrpöl. Hade stopp för möte och klev ur för att fota lite runt omkring så fick jag se nåt som frusit fast i isen. Varför? Inlindad i, ja vaddå? Ser ut som stålband av nåt slag. Gör saken ännu värre.







Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards