Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Kvasthilda - 28 april 2010 19:43


Jaaduu... Inte är det lätt det där med tågföring när allt är hugget i sten. Sen första april är det det. Hugget i värsta malmstenskroppen. Om livet vore enkelt och allt fungerade som det borde hade jag varit hemme före avgångstid från svappis. Vagnarna stod o väntade. 48 tomma vackra fanoo. O med en Iore i fronten innebär det snabbsnabbtåg i malmtågstermer. Men inte då. Nä. Fjärren kan inte släppa oss före tidtabellen. "Nä vi har haft ett möte idag om det" Men kyss mig. "Hör av dig närmare. Fem minuter innan kanske du kan gå." Shit ponfritt. Alltså. Jag har INGET emot att sitta av tiden o surra med piplen i svappis. De är jättetrevliga och det finns alltid nåt att dryfta. Dessutom ingår det i arbetstiden. Men att sitta BARA FÖR ATT SITTA är idiotiskt. Från svappis är vi nämligen inte i vägen för NÅNTING förrän sådär en kvart från Kiruna. Där har vi ett spår som leder söderut mot Gällivare och vidare Boden o allt vad det är söderöver. Men det tar alltså en kvart innan vi är "turfri" igen. Vi får inte gå "ordinarie" spår genom stationen (driftplatsen) på Kiruna utan vi har ett par godstågsspår som tål högre axelvikter och där går inga störningskänsliga tåg, läs persontåg eller lättare godståg (två dagar i veckan) som är de ENDA som skulle kunna påverkas den tiden på dygnet.... Men inte ens det fanns på kartan idag för de hade senare avgång. Jag MÖTTE nämligen persontåget och blev stående just vid den där kvarten från Kiruna. Det kostar fan så mycket mer i energi - att dra igång ett stillastående malmtåg, kontra/jämfört med den tid vi tjänat på om jag fått gå tidigt. Mitt lok skulle dessutom gå i ett tåg som hade avgångstid en kvart efter min ankomsttid. Fantastiskt. Det tåget lär ju ha blivit rätt jävla sent. En Iore är något av det mest bångstyriga o till det segstartade lok i världen och inget växellok.... Och växling blev det ju.

Arrrggghhhhhhh...................

Finns bara ett ord:

I D I O T I

Av Kvasthilda - 28 april 2010 12:59


*hoff* Låter hemskt jobbigt. Jag har blivit tilldelad en Iore idag. En Iore till Svappavaara o tomtåg hem. Sjuttiotåg om lukas håller sig på min sida. Trist..... NOT. Ledig i morgon så om det går att komma hem tidigare är det bara plus. Igår fick jag gå tidigt men det var efter samtal med fjärren o hennes chef.

Får se hur det går idag.


Av Kvasthilda - 28 april 2010 11:38


 


Hade ni gjort läxorna kanske ni förstått att det heter DE 20 bästa...


"Jag vek flygplan av läxorna och de blev kapade av terrorister"

Av Kvasthilda - 28 april 2010 10:12


Storpigan ringde en dag när hon var i Falun.

~ Har du sett att Morberg gjort en ny bok?

~ Jopp.

~ Har du den?

~ Nä.


Så den följde med henne hem.


Tack Mammas Älskling!


BÖRJA INTE GRILLA FÖRRÄN GLÖDEN ÄR ASKGRÅ!


Maken har alltid för bråttom.

Av Kvasthilda - 28 april 2010 10:04


Jaha, men se där. En inskränkning i bilduppladdningen. Tja, de tog bort betalningen för var hundrade bild när reklamen kom in i vår bloggvärld men sen var det fritt - ett tag. Nu är det restriktioner igen. Inte så farligt. Trots att jag laddar upp rätt mycket bilder per månad blir det inte över trehundra. O ladda upp dem en o en, det gjorde vi under bloggagratis tid. No Sweat.


*Bra Sverige*

En ändring utan korrekturläsning.


Av Kvasthilda - 28 april 2010 09:00


Tema nr 166 Luft

123/365


Luft. I måndags kom luften med en väldig fart. Det stormade och björkarna vände och vred sig. Undrar hur många kvistar det tappades den här gången? En av bilderna får representera dagens 365a men jag ville visa fler bara för att ni ska se att luften rör sig. Det blåser. Ordentligt.







Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards