Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Kvasthilda - 2 maj 2010 10:51


*suck* 

Fotat idag 07.50

 

 ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v18


Av Kvasthilda - 2 maj 2010 09:00


Tema nr 323 Uniform

124/365


Vad säger att en malmloksförare inte kan vara fåfäng? ;) En del av min uniform. En av få delar det faktiskt är tryckt företagsloggan på. Vi har bara t-shirt, byxor o jacka med logon, sen är det mest privata kläder i mellanlager o annat. Ja, kepsen då förstås. Kolla klippdockan min kompis Liivi gjorde... Där finns fler delar av uniformen :-)

Jag skulle köpa en nagelfil i glas och letade hos Lottas. "Vi har de svarta" sa hon o pekade. Jaja.. Visserligen är de svarta men det kanske är liiiite för fånigt att ha strasstenar på nagelfilen på loket? Hehehehehee... Blev en med cerisegul ände i stället.... Å andra sidan har jag strass på glasögonen...



 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 2 maj 2010 05:41


Se det snöar, se det snöar, det var väl roligt, hurra.

Maj åkte på bakhåll innan hon hunnit installera sig ordentligt. Undrar om det kanske får bli ett snöfoto i Bildligt Talat idag..? Sörlänningarna tror väl att man driver med dem. Det är snön som driver. Punkt.


Av Kvasthilda - 2 maj 2010 03:15


Nattjob. Som inte är nattjobb. Äh, jag vet inte. För MIG är det dock mitt-i-jävla-natten. Har laddat termosen med hemkokt kaffe. Brukar ta automatkaffe men det ger mer magknip än nytta så jag laddade perkulatorn igår em/kväll innan jag kröp i säng o kokade färskt kaffe innan jag knatade iväg.

Värsta träningspasset. Det har snöat. Åsså har det snöat. Åsså har det snöat lite till. Åsså har det blåst på det. Hela upplaget var full av drivsnö. Flera decimeter på sina håll. Vitt. Vitt. Vitt.

Vi vill har Grönt Grönt Grönt nu. Fast det dröjer ju en bra bit in i juni.... Kan ju faktiskt snöa även i juni så än är inte vintern slut. Stackars lilla tussilago.

Nä, klargöring av lok. Mina vagnar är klara.

En snabbis till svappis. O jodu Grannen... Det BLEV 17/18..... Skitlok.

Kommer hem o vilar några timmar, sen på't igen. Börjar om strax före tio ikväll. Kulijul.


Kaffekask & Snödrev. Visst låter det som en buskis av Stefan o Krister?



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards