Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Måndagstema - Drömmar

Av Kvasthilda - 3 maj 2010 16:36


Veckans Måndagstema handlar om Drömmar. Jag har ett par nytagna foton av en fågel jag önskar att jag en dag skulle ta BRA foton av. Nära porträtt på ett eller annat sätt. De är så skvätträdda de här stora svarta fåglarna och lyfter så fort man kommer i närheten av dem. Dock närmar jag mig dem nästan till hundra procent med tåg och de är nog kloka att vara rädd för tåget.

Vilken fågel det är? Korp (Corvus Corax). Vår största kråkfågel. Man ser dem ofta patrullera längs vägar och järnväg för att leta mat. De vet att chansen är stor att hitta en påkörd ren eller kanske älg.




Dock finns det mycket annat jag önskar mig och drömmer om, men det kan vara svårt att fånga på bild :-)


Kika på andras Drömmar här:



 
 
Petunia

Petunia

3 maj 2010 18:36

Ravn er min favorittfugl og jeg har lenge drømt å om å kunne ta slike bilder som dette!
De er så vakre. Jeg vet at mange ikke liker dem fordi de forbinder dem med døden. Men jeg bare er så fascinert av dem!
Du har i mine øyne et drømmeinnlegg her!!!

http://petuniablogg.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

3 maj 2010 21:01

Utan en ordentlig systemkamera med bra "gluggar" brukar jag inte ha någon större lycka med fågelfotografering. Tycker dina foton är snygga, speciellt det första gillar jag.

http://erik56.blogg.se/2010/may/dromartat.html

 
Sommertid

Sommertid

3 maj 2010 21:22

ja høyt flyger de og ikke vil de bli tatt bilde av...tror jeg.

http://sommertid1.blogspot.com/2010/05/mandagstema

 
AnnE.

AnnE.

3 maj 2010 22:05

Läckra bilder. Har ju själv fotat en hel del kråkfåglar men aldrig en korp men skulle gärna vilja. Brukar både se och höra vid stugan men ofta är de så högt uppe att jag knappt ser den, men kanske jag har tur så någon dag./På tal om drömmar så har jag en blogg om bl.a sådant och kommer ev. att ha en till om något liknande. Den här handlar alltså om sådana jag har ibland på nätterna./ När det gäller bockarna tänkte jag också på Kårebocken. Såg idag att det står Falubocken på en av dem i alla fall. Har inte kollat på andra så noga än, men dessa bockar finns ju på olika ställen i stan nu./Förresten, i en av mina bloggar försöker jag få in en klocka men det blir mest ett Q med ett frågetecken i eller koden utanpå bloggen. Har ju lyckats ett par gånger så jag fattar noll och ingenting!!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Siw Aina

Siw Aina

3 maj 2010 22:29

Jeg prøver fortvilet å få tatt gode bilder av ørn, men hittil har jeg bare lyktes med mange dårlige. Ingenting som dine flotte bilder over her. Men man får vel bare fortsette å forsøke. De flyr jo over huset vårt her hver dag, så en gang må de ko komme nære nok vel ;)

http://siwans-verden.blogspot.com

 
Linsky

Linsky

4 maj 2010 00:05

Det er flotte fugler! Synes du har tatt flotte bilder. :)

http://loffens.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards