Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Kvasthilda - 12 maj 2010 12:44


jisses. 11 varma grader o SNÖAR?


Av Kvasthilda - 12 maj 2010 10:05


Morrn!

Öppnade bloggen i adminläge o såg att jag inte hade en endaste kommentar. Nåja, är ingen kommentarsuktare så det spelar ingen större roll men det är alltid kul att få höra vad folk tycker och tänker när de hälsar på :-)

Redigerade min 365-a (temalistan) för att lägga in länken till dagens bidrag och så plötsligt fanns fär en liten etta vid "Nya kommentarer". Tack :-)


Idag skiner solen och ger mig ett strålande glatt humör. Bara jag hittade id-en att putsa våra enormt skitiga fönster. Malmdamm. Malmdamm. Malmdamm. O lite vanligt hushållsskit. Speciellt på fönstret vid diskbänken. UjUj. *rys*

Nästa helg får det bli. Idag är jag visserligen ledig men jag har ett tandläkarbesök inplanerat om ett par timmar och sen vet jag inte vad som händer. Behöver lite mer än en dag för att fixa dessa fönster. Man är inte lika effektiv som min underbara kompis o fd granne Persilja. Jag trivs bäst här. Att få sitta under eken o lukta på blommorna. Eller nåt.

Med tre tonåringar i huset som gör betydligt mindre än vad de borde gör att hela huset gror igen på rekordtid. Den här tiden på året är det extremt grusigt. Vi har ju fortfarande vårvinter även om det senare snart har gett vika för gott innan det blir grönt. Det är inte torrt än och vi har grusvägar utanför knuten. Blir en del skit som dras med in.


Pratade med SysterYster igår och hon är på väg att få ett sammanbrott igen. Hon har för tillfället fyra "ungdomar" hemma. Husets/Sambons två avkommor och respektives flick- o pojkvän. En av dem har fyllt tjugo så han är ju vuxen. När SysterYster kommer hem från jobbet är det disk överallt och fullständigt ostädat. Då ska hon ställa sig o laga mat. Åt dessa fyra ynglingar o deras far. Sen får hon oftast skit för att hon gnäller...

Ja men EN GÅNG kan ni väl för helvete ställa upp o se till att huset är rent när hon kommer hem. Hon har trots allt fött er under alla år som gått o tvättat kläder o snutit snoriga näsor o kramat när ni legat i feber. Som i princip den enda inkomsttagaren i huset har hon dragit ett jäkligt stort lass och hon är all guld värd. Äh.


Nä tillbaks till solen igen så humöret återvänder.

See'ya!

Av Kvasthilda - 12 maj 2010 09:00


Tema nr 288 Sugrör

137/365


Tja, finns inte mycket att säga om detta. Sugrör. En massa sugrör är det.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards