Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

365 Foton 2010 - 178 Medicin

Av Kvasthilda - 18 maj 2010 09:00


Tema nr 178 Medicin

143/365


Nu vill jag ha, medicin, medicin, medicin med detsamma.

Jag vill bli bra, förkylning gör ingen mänska bra'.

Fast i mitt fall var det lite mer än en simpel förkylning. Jag fick Voltaren mot min tennisarm i våras. Hjälpte sådär. Den ligger i ryggsäcken för säkerhets skull, om det skulle slå till igen.





  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



 
 
Ingen bild

Gunnar

18 maj 2010 19:58

Ta're vackert med armbågen. Det enda vettiga att göra vid tennis- eller golfarmbåge (beroende på var det onda sitter) är att förebygga.

Det verkar inte vara någon som riktigt vet varför det gör ont där. Ofta hör man allmänläkare säga att det är en inflammation, och att det hjälper med en kortisonspruta, men det finns ingen inflammation i senfästet! Däremot hjälper det oftast med en spruta. Vanligtvis, av gammal vana/tradition, ges kortison. Det ger de däremot inte i Storbrittanien; där får man bara en spruta! (eller kanyl om man så vill) och se! - det hjälper lika bra. Antagligen har man lite bedövningsmedel (annars skulle nog patienten hoppa genom taket!) men sedan rotar man bara runt lite med en tom sprutspets.
Ingen vet varför det ena eller andra hjälper, för man vet inte orsaken till värken. Men huvudsaken är ju att det hjälper, för det gör förb... ont att gå med tennisarmbåge!!

Gunnar

 
Ingen bild

Kvasthilda

18 maj 2010 23:29

Jag önskade då att jag hade fått en kortisonspruta.
Nä, fick sitta o vänta o vänta o vänta åsså har sköterskan mage att fråga om jag kunde gå till allmänmottagningen då den strax skulle öppna. NEJ FÖR FAN:; Har jag betalt en taxi o akutavgiften o väntat i två timmar ska jag fan träffa en akutläkare också.... Gjorde för jävla ont. Folk kom o gick medan jag satt där. Bara det gjorde att det gjorde än jäkla mycket ondare. Det enda jag fick var recept på dessa tabletter och rådet att "vila armen"... Ja.... jättelätt när det var min bromsarm. Den kommer o går, värken. Oftast finns den inte, men när det slår till... Usch o fy.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards