Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Kvasthilda - 28 maj 2010 22:51


Varmt. Solens ljus är varmt. Orange o fint såhär sent på kvällen. Om ni har sett Solfilmen ikväll vet ni också att midnattssolen är här och att den aldrig går under horisonten. I 47 dagar sa vädertjejen i teve.

Bilden visar skuggorna från vårt hallfönster där solen lyser in.


Fotat idag 22.43


Kameran åt andra hållet:



Show me Yours @ WTFdotCom


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 21:17


Mitt norrgående tåg är inställt så just nu sitter jag o väntar på besked om nästa tåg ska gå eller inte. Om inte tar vi bilen till björkis o hämtar hem våra tåg. Om de nu inte ställer nattågen hem också. Dock finns det tåg i Narvik som ska hem så sån tur har vi nog inte...


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 19:34


E-pigan håller på att mejka sig o fixa håret. Jag lånar hennes dator för tillfället då Maken ockuperat min... Här dundrar Cascada i bakgrunden och alkoholångorna flödar. Nästan. En kompis på besök. Herrbesök. Det är mösspåtagning ikväll och de ska ut på stan.

Jag ska iväg o jobba. Nattskift. Ska väl inte bli halt inatt i alla fall. För mig. Värre är det kanske för alla unga studenter... ;)


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 19:10


Benvitt o blått... Valet för detta blev lite keramik jag en gång köpte till svärmor som vi sedan ärvde tillbaks när hon gick bort för några år sedan. Tora Ceder heter konstnären och håller till i "skogarna" utanför Piteå. Dock har hon problem med handleder idag så jag vet inte om hon drejar krukor o pottor längre. Tror hon arbetar mer på fri hand idag.




Andras Fredagsfärger finns här.


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 19:00


Tema Fredag handlar idag om nåt annorlunda. Det mest annorlunda hos mig är väl att jag klippt mig. En helt ny frisyr. Dock blir det inget porträtt av Kvasthilda utan nåt helt annat. En annorlunda ljuslykta jag fått i present av en student för några år sedan. En Space Master-student. Den är säkert inte så annorlunda i hans syd-amerikanska hemland men hos oss är det väl inte så vanligt med stora kaktusar. I kruka kanske, men inte vilt växande. Vad som också var annorlunda med den här är att den innehöll en vidrig och starkt illaluktande doftande ljusmassa som sotade nåt kopiöst när den brann. Jag blev till slut tvungen att gräva ur massan och i stället sätta dit ett värmeljus. Enorm skillnad. Söt är den och det var en underbar gest av en trevlig kille.



Tema Fredag


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 17:48


Ännu en överaktiv vecka utan lektid. Har idag hunnit fotografera lite till olika teman o jag valde denna bild till veckans Macro Lovers. Det är tre miniatyrer inköpta i Göteborg för några år sedan. De är som mycket annat hos mig, i storleken runt 1:10.




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Macro Lovers



Av Kvasthilda - 28 maj 2010 16:41


Snott från en kompis:


Käre Gud.

I år tog du ifrån mig min favoritskådespelare, Patrick Swayze.

Du tog min favorithårdrockare, Dio.

Du tog en av mina favoritsångare, Michael Jackson.

Så nu vill jag bara Du ska veta.....att min favoritpolitiker är

Fredrik Reinfeldt...


Av Kvasthilda - 28 maj 2010 09:00


Tema nr 30 Bänk

152/365


En sen kväll. Klockan har passerat tio och solen är på väg ner. Jag väntar på att mina vagnar ska bli klara och tar en tur runt "Kumla" för att fotografera lite. Parkbänken är äntligen utställd invid väggen. Den är snygg med sitt brutna spets- och fågelmönster i ryggen. Den är dels gjord i järn och dels i trä. Sommaren är på G. Kanske. Midnattssolen är i alla fall inte långt borta.





 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards