Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Kvasthilda - 30 maj 2010 22:23


Snart är den till ända. Känns som om det är NU. Är lite trött. Sov så dåligt inatt och uppe med tuppen i morse. På min resa norrut fick jag ett samtal som sa att mitt tåg hem var ställt pga lokskada. Haffade en förare i björkis o liftade med honom hem. Har fått mig till livs, X antal historier idag. Föraren är pensionär och jobbar extra på timlön. Han har upplvet mycket i sina da'r.


När jag kom hem tog Maken med mig till butiken o köpte ett par Mors Dags-presenter. Mums. Kirunapraliner. En ask med tjugofem OLIKA praliner. De smälter på tungan.

Sen slängde jag in lite strips i ugnen, gjorde en grönsaksgratäng åt Gubben åsså grillade han några hela fläskfiléer. MumsMums. Rackarns vad gott.



Nu känns det som om det är dags att ta en Nora Roberts med sig till sängen. Eller eventuellt skita helt i det o bara gå o sova. Ledig dag i morrn. Telefonen DÖÖÖÖR. Blir inga extraskift här just nu. Nej.


Av Kvasthilda - 30 maj 2010 22:10



Fotat idag 19.15


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v22



Av Kvasthilda - 30 maj 2010 21:55


Stora fönster. Det fanns det på min förra arbetsplats. Jag har inga nytagna foton därifrån så jag är tvungen att tillgå arkiven. Trapphusets väggar är gjorda helt i glas. Mittenbilden visar ett våningsplan inifrån. Tredje bilden är från restaurangen.





~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans fönster



Av Kvasthilda - 30 maj 2010 21:07



Men se där. Jag har en prickig bild i dagens 365a och så blir det samma tema i trissen :-) Har inte hunnit fixa med mina foton o bloggen tidigare idag men nu kommer det prickar av alla slag. Fotat i dotras rum.


Det är en svart tyllklänning med stora vita prickar. Femtiotalsinspirerad. Urläcker. Bara en detalj av klänningen syns här förstås.



Ett gäng diadem. De hänger till vardags på en hyllgavel. Det är små vita prickar på ett satindiadem och nitprickar i silvermetall på svart syntetskinn. Bland annat.



E-pigans sminkväska. Svart satin med vita prickar o cerise foder. Den rymmer inte hälften av hennes smink, men hon kan ta med sig "det mest nödvändiga" när hon ska iväg...  


  


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Kika in här för andra prickiga trissbidrag:



Av Kvasthilda - 30 maj 2010 09:00


Tema nr 223 Prickig

154/365



Idag är det Mors Dag. Har ni ringt mamma? Eller hälsat på henne? Min bror Golfaren går alltid hem till mamma med en blomma på Mors Dag. Han har ännu inte missat en av dessa dagar. Min bild idag visar en Mors Dagspresent jag fått. Den här plåtburken fick jag av E-pigan i fjol. Prickig o grann. En glad och oväntad överraskning :-)






Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 30 maj 2010 07:06


Shit vad jag är trött! Blir lite knas i kropp o hjärna när man slutar klockan sex en morgon o ska börja om klockan sex morgonen efter. Försökte komma i säng igår kväll men blev givetvis sittande framför schlagerröstningen. Jag har knappt hört Tysklands bidrag och det lilla jag hörde igår övertygade inte mig att den skulle vinna. Kan iofs ha berott på att unga Lena tappade rösten eller nåt efter skredsegern och hennes oförmåga att ta in vinst och slutsång. Vet inte.

Hade kunnat sova en timme längre idag och det hade vääääl behövts känner jag. Har varit en kamp mot klockan att somna - och HÅLLA sig sovande inatt. Har genomgående tåg vilket innebär att jag tjänar en timme på klargöring o bromsprovning osv. Å andra sidan KAN ju nåt hända med loket, men å andra sidan igen (av en oktagon kanske?) är han inte här förrän lagom till min avgångstid. Per tredje sidan - OM nåt mot förmodan skulle hända borde ju ett nytt lok vara klart. Vet inte om det finns några. När jag kom hem igår morse var det fullt i stall men det var ju ett dygn sen o mycket har hänt. Idag har jag ett riktigt gammellok. Tror jag. Äldsta Dm3n vi har. Drottning Kunigunda. Jaja.

El Capitain som jag prenumererat på i flera turer på sistone gick iväg igår kväll o kanske är tillbaks nu. Nä, går nog senare. Kanske jag får det hem? Kapten som varit ett av våra bästa Dm3-lok men som nu lider av diverse krämpor. De stackarna kommer in i stall, får en albyl o ett plåster och vänder ut igen. De ska ju utrangeras til förmån för nya Iore. Det roliga är att det tjatas om att Iore är NYTT och att det ska levereras tre lok till (sex om man ska vara petig - de sitter ju ihop två o två). Iore har ju funnits i trafik sedan 2000... Vaddå nytt?  *suck*

Huv'et spränger. Självklart när man inte sovit det man behöver.

Får hoppas att det blir en OK tur utan halka o skit då.



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards