Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Kvasthilda - 2 juni 2010 15:08


Undrar just om det är oväder på gång. Med Blixtar o Dunder o hela Baletten? Himlen ser lite oroväckande grå ut, åt det åsksvarta hållet. Hoppas kottarna har sinnes-närvaro nog att dra ur alla telefoner, antenner, teveapparater med vidhängande apparater o alla datorer med dito - o mikron. Om de ens HÖR åskan när den dundrar förbi? Det var ju det då....

Har avgång om en timme o tjugo minuter o jag väntar på mitt lok. Det är ingen idé att gå ut ännu, då vi inte får gå tidigt från utgångsstation. Hoppas bara att loket har allt det ska ha, vad gäller soppåsar o pappersrullar o fungerande ficklampor osv... Loket kommer i ett ankommande tomtåg som strax rullar in. Tycker jag hör att det skramlar därute nu. NÄ, DET ÄR ÅSKAN!

Nånå. Lite kaffe på det här, kanske. O ringa kottarna. Bäst att göra dem uppmärksamma på dundret.


Av Kvasthilda - 2 juni 2010 11:56


Idag ser det grått ut. Det blåser. Har sovit länge. Satt ju uppe hur länge som helst igår. O det blev några minuter längre än vad jag tänkt mig för vi har bara en toa-lett/kombi badrum...

Jobbar samma skift idag som igår. Det är en bra tur men fritiden blir lite lidande. Man lever för att jobba just nu. Hinner knappt med nåt. Jag kan alltid plita ner några rader i bloggen men att besöka andra.... OjOj....

E-pigan kom just hem. WOW: Bor du här?? Har inte sett henne en före helgen tror jag. Eller under helgen. Dagarna går in i varann så jag har ingen koll.

Nä, det är bara att bita ihop, fixa lite frukost, duscha, klä sig, packa ryggan o gå på jobbet.... Finns inte mycket annat att göra.

Ha en bra dag!


Av Kvasthilda - 2 juni 2010 09:00


Tema nr 161 Liten

157/365


Häromdagen var det ju Mors Dag. Idag visar jag en ytte-pytte-liten elefant som är fantastiskt snidad. INUTI den här elefanten finns nämligen en ännu ytte-pyttigare minielefant. Jag har svårt att fotografera den så ni kan se men man kan i alla fall ana "bebisen" inuti magen på den "stora" elefanten, kanske en mor då.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 2 juni 2010 02:32


Usch. Jag skulle ha krupit i säng för läääänge sen. I stället har jag suttit o klippt foton och döpt om en massa.

Ett av fotona blir mitt bidrag i veckans TisdagsTema. Har äntligen sett lite blomster på gräsmattorna, Blåsippor, vitsippor och som här, maskrosor. Vi ligger ju en månad efter resten av landet men nu händer det grejer därute bland grönsakerna.



TisdagsTema



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards