Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Kvasthilda - 5 juni 2010 14:44


Eller out to the wild. Vilda vindar. Skotta lite grus o plocka lite kvist. Att kratta löv gör sig inte en dag som denna. Börjar man röra i löven far de till grannarnas gårdar, där det redan är städat o fint.

En av grannarna har loppis idag. Hon säljer bland annat lite egna loppisköp. En skithäftig grej som jag föll för men som ligger kvar på hennes bord är en förpackning från femtiotalet. Ser ut som en liten necessär och min tanke var "rakattiraljer". Men inuti finns ett strykjärn! Skithäftig. Har köpt ett par stolar av henne. Just nu står de på vinden i "väntan på", men de gick inte att lämna där, på hennes gård. Omöjligt. O E-pigan fick en hylla, ett snurrigt (vridbart) CD-ställ. Kommer säkert att tjäna som parfymställ så småningom.

Nä, ett ryck kanske.

Snart har vi årsmöte. Sen blir det grillpartaj. O godisätning....

Krysset? Har inte hunnit. Inte en chans. Jag vill kryssa men tar det när jag hinner. *bäh*


Av Kvasthilda - 5 juni 2010 14:39


En ros-a lördag idag :-)



Mitt tema: Rosa lördag


Av Kvasthilda - 5 juni 2010 09:00


Tema nr 32 Bästa plats

160/365


Mysko ställe för en stol.... Kanske inte den bästa platsen att sitta på om man vill se fotboll. Å andra sidan är fotbollsplanen inte den bästa platsen att spela på heller... Det brukar spelas brännboll där ibland. Det ser mer ut som en sandåker med spridda tuvor än en regelrätt fotbollsplan. Naturen har tagit över.

Den här stolen har stått såhär på en kabelrulle, mitt på planen sedan i höstas. Det kliar i fingrarna att fotografera den, och så har jag gjort vinter som vår.

När det här publiceras har vi städdag i kvarteret. Får se om den får stå kvar där, på fottiplan' sen då :-)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 5 juni 2010 00:13


trött trött trött. Ögonen går på övertid. På teven jagar Tommy bovar, men än vet han inte att det är fel bov han ska ha tag i. Kan inte gå o lägga mig. US Marshalls är en av mina favvofilmer. O nu tappade de Newman. Noah Newman.

Ska krypa i säng på studs när den är slutar. Om jag orkar så länge.

*suck*

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards