Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Kvasthilda - 10 juni 2010 21:44

  


Inramad.... Veckans Onsdagstema. Jag fotade lite bilder idag när jag väntade på tåget hem. Åkte pass med persontåget då mitt var inställt och kikade in i väntsalen. Det blev ett par bilder som kan passa under temat inramad.... :-) Spegelbilderna av fönstren är inramade av ramarna runt fönsterglasen i dörren i väntrummet! Vid tidsbrist tager man vad man haver ;)





Av Kvasthilda - 10 juni 2010 20:17


... o några till. När jag klargjorde loket i morse stod det en kille med kamerastativ i stallet. Han hälsade glatt. Bara ett "hei" men dock. Jag var tvungen att gå in i förrådet o hämta lite kort som saknades på loket och..... hoppsan. Klev runt ett lok o där stod tjugo till. Gubbar med kamera runt halsen. Några av dem hade varselväst, många inte. Hörde att de pratade tyska sinsemellan.


For ut på sjöbangår'n o laddade o bromsade... När jag så avgick stod de o väntade på mig utanför stallet. Klick klick klick klick....

De hade tydligen flyttat på sig under dagen för kollegor som kom upp hade sett dem på andra ställen efter vägen. Undrar om de färdades med buss?


Mitt tåg hem blev inställt pga strömlöst i Norge så jag tog persontåget hem så fort de släppte trafiken. Gick ner till stationen o väntade sådär en halvtimme - fyrtiofem minuter. Satt o läste i väntrummet. När det började m

närma sig gick jag ut.... Då kom det en par gubbs med kamera runt knuten... Gick några minuter till så kom det fler. Och där var ju killen med stativet. Jodå. Tyskarna hade hittat till Björkliden. Ett inkommande lasttåg fick de fota medan jag väntade på persontåget. Sedan fick de nog vänta en stund innan tomtågen dök upp.


Jag kan också....


Sommartid.... Det innebär att alla lok- o tågnördar dyker upp efter spåren. Just ja, de hade hängt i träd i Bergfors sa kollegan.

Av Kvasthilda - 10 juni 2010 11:31



Blåsigt idag. I radion pratas det om vindkraft. Det ska ju byggas X antal vindkraft-verk i Markbygden utanför Piteå (vi snackar Sveriges största samling av vindsnurror). Mellan vindsnacket spelas det musik med drag i. Wind of Change (mmmmmmmmmmmmmmm Scorpions!), Fångad av en stormvind, Donovan med vad-nu-han-gjorde när det begav sig.


Av Kvasthilda - 10 juni 2010 09:00



Tema nr 270 Solnedgång

165/365


Solnedgång ja. Vi har ju faktiskt ingen egentlig solnedgång nu! Solen ligger ovan horisonten hela juni och en vecka in i juli. Men för det kan man ju uppleva en solnedgång när den försvinner bakom bergskammar och fjälltoppar. Brinner gör himlen hur som helst.



  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards