Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Kvasthilda - 12 juni 2010 17:33


Nja, krysset får nog vänta till jag har mer lugn o ro. Här pågår en massa hyss..... Grabbarna busar med varann o hittar på tok. En kille får just sitt skåp fyllt av allehanda grejer.... Av en kille som fick sin brevlåda fylld med grillpinnar och plåster. Ja, dessa buspojkar.... Killar o deras leksaker eller hur det nu heter. En annan kille fick sitt omklädningsskåp insnurrat i gem. En lång lång lång kedja av gem. De spikar fast skor. Ja alla möjliga underliga practical jokes... Som ju är ett av mina 365-teman. Gemkedjan hade blivit en bra bild.


Tågen verkar vara i tid. Alla utom mitt som blev en timme sent. Fick ingen luft där det ska vara luft så jag bytte lok.


En timme till så ska mitt tåg komma. Tyskarna är ute o ränner med sina kameror. Ett par killar rusade för att fota bakom stall - nyloket kanske? Men det är flyttat på. Gick i trafik häromdagen.


Jaja. Nänä. Nånä. Kaffe kanske? Fast det hamnar väl i simus skåp......



Av Kvasthilda - 12 juni 2010 10:17


Krysset är igång men jag hinner inte lyssna just nu. Ska iväg o jobba....

Jag tar med mig Lapptoppen idag så det kanske blir ett kryssinlägg under dagen trots allt. Har ett av våra längsta skift idag med fyra timmars väntetid på bortastation och tänkte försöka se om det går att få mitt Internet att fungera i Björkliden. Det vi har där är ju lite sisådär i uppkoppling och hållbarhet....

Återkommer!


Av Kvasthilda - 12 juni 2010 10:00


De ser lite trötta ut idag, mina rosor :-)




Mitt tema: Rosa lördag

Av Kvasthilda - 12 juni 2010 09:45


Tema nr 154 Kö

170/365


Lastbilarna står på kö efter att ha släppt av alla glada studenter i centrum. En del av dem har tagit bort lakanen som prytt flaksidorna, andra gör det senare. De rullar ut långsamt från Folkets Hus-parkeringen (det närmaste ett stadstorg vi har i Kiruna) där de till slut hamnade efter "raggarrundan" runt stan med ballonger, björkar och en massa ungdomar sjungandes och tjoandes på flaket.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 12 juni 2010 09:30


Tema nr 84 Glad

169/365


GLAAAAAAAD!

Det är man när man tagit studenten. Man skrattar och gråter, sjunger o skriker.

För vi har tagit studenten.

E-pigan kramar om sin kompis som just slutat sitt sista år på gymnasiet. 

Fy fan, vad vi är bra!

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 12 juni 2010 09:15


Tema nr 307 Traditionell

168/365


Jag tar några teman på raken här... Vet att det gör att jag hamnar långt före i dag-schemat men det kan ju komma dagar senare, då jag inte har nåt att visa upp :-)

 

Något mer traditionellt att finna i studenttider är väl mösspåtagningen varje år. E här har också en traditionell studentmössa men som ser annorlunda ut mot när jag en gång i tiden gick ut skolan. Den har tre kronor inpressat i sammeten som ni ser. Den har också linjen eller programmet, som det heter idag, broderat i guldtråd på framsidan och studentens namn i någon version på andra sidan, plus årtalet i nacken. Våra mössor hade bara vit sammetstop med svart band o en blågul rosettblomma mitt fram. Bandet kunde ju variera i färg beroende på vilken linje, eller gymnasium du slutade från. En klasskompis till mig hade en mössa med vinrött band och hög o väldigt kantig topp. En Lundamössa! Det var han som sa de bevingade orden "Jau e ingen jaevla skeoning, jau e froun Luuund". Gulle-Go-Jeppe.

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 12 juni 2010 09:00


Tema nr 144 Kroppssmyckning

167/365



E-pigan och en av hennes kroppssmyckningar. Hon har X antal örhängen och öron-piercingar - och piercingar i navel o tunga.... *ick* Här håller hon på att göra sig klar för mösspåtagningen för en dryg vecka sedan. Inte hennes men många av hennes kompisar gick ut igår. "Tog studenten". Hål i läppen och öronen (som inte syns här) är ändå rätt "snällt" och vi har nog vant oss vid alla ringar och pinnar idag... Hon vill göra tatueringar också.... En annan form av kroppssmyckning. Nåja, hon är ju arton nu o gör väl som hon vill.

 

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 12 juni 2010 00:58


Får se när jag hinner ta det där med melodikryss idag. Om alls i helgen. Jobbar hela helgen - lååååånga skift. Kryssa hinner jag säkert, men att blogga om det.... Nåja, har jag bara krysset klart ska väl bloggeriet komma så småningom också.

NattiNatt för Nu.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards