Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Kvasthilda - 15 juni 2010 22:36



Sitter i Björkliden. Ser knappt tangentbordet. Det är så förbannat mörkt vid datorbordet! En lampa i rummet o den sitter i taket ovanför - takplafond med EN fungerande lampa, men placeringen av datorbordet gör att hela kroppen skuggar tangenterna. Vansinnigt irriterande.

Min kollega gick till sitt tåg för en stund sen o han hann knappt utanför dörren innan fjärren ringde o kollade om han redan gått. Jodå.... Nu får han sitta på loket o vänta. Långtåg som möter långtåg? Antagligen, då det mötande tåget var ett par stationshåll bort.

Redigerat: Nä. Hade inget med långtåg att göra. Det är den där fegproppen på fjärren som inte vågar släppa iväg folk. Jag fick också vänta in tåg som var ett par håll bort.


True Blood är igång med säsong tre.... Heta scener. Eller en rykande het i alla fall. Naughty Eric Northman med en dansare.... Fastbunden. Jisses. Har varit mycket sån't på sistone. Gena Showalter's böcker ryker det också om. Speciellt de där en vampyr är inblandad (Atlantis-serien). Det är två böcker på gång också, i hennes serie om lordarna från undre världen. Runt den 21a släpps den andra och jag väntar med spänning på att få hem dem. Skickas från engelska amazon så det tar några dagar extra... O Amazon ja.... En av vampyrböckerna, nej båda historierna har en amazon inblandad. Amazoner som vägrar ta sig en make då de är stridande kvinnor. Män är bara till för barnavling. O de föder bara flickor. Som ska bli nya amazoner. Men sällan med en vampyr, för om barnet blir blodsugare som sin far, dödas det. Bara om barnet inte tar till sig vampyrernas livssätt får det leva. Himmel o plättar. Men det ryker nästan i öronen när man läser böckerna. En av de nya lordböckerna ska visst vara skriven så tillome Gena blev generad medan hon skrev. Låter spännande.

True Blood ja. Tredje säsongen. Nu kommer varulvarna. På tiden. De följer böckerna såtillvida i alla fall. Att resten inte stämmer ett skit, må så vara. VADDÅ BILL COMPTON???? Send him to hell and go for Eric. Puleeeze. O Jason kallar Hoyt för Bubba... BUBBA???? Bubba är i böckerna en vampyr som, innan han blev vampyr och för evigt skadad då han blev förvandlad mitt i en knarkpsykos, med mörk o sensuell röst sjöng om tender love o snabba kyssar o annat. Dvs Love me Tender o Kiss me Quick. You do the math. Som vampyr går han o nynnar på gamla Elvisdängor o killen har svart hår o en gudomligt snett leende. Vaddå Hoyt???

Tara å andra sidan är helt off från boken kontra teveserien. Jaja. De bygger bara på varann. Får se vad de gör av werewolfarna nu då. O alla andra were-djur som fanns i böckerna. Jason for one. Än har han inte träffat sin varpuma. Varpuma. Låter inte lika kul som en varulv....


NU kommer tåget in o kollegan får gå. Det där var inget långtåg. Hmmm... Jaja, ska väl avsluta det här då innan vem-det-nu-är kommer upp.

Av Kvasthilda - 15 juni 2010 19:20


Lokofiler :-) Det stod ett par i Bergfors. Antar att det faktiskt var ett medvetet val att stå just där. Ett av mina lok är just Bergfors, Iore nr 113. Får se om de förflyttat sig till Abisko när jag kommer dit. Den lokhalvan jag sitter i är just 109 Abisko. De flesta drömmer om att fota loken på just den station el driftplats som gett namnet till respektive lok.


jobb · sms
Av Kvasthilda - 15 juni 2010 12:46


Solen strålar o det är jättefint UTE... Varför sitter man inne då? Snart jobb igen. Nåja, NÅN timme bort är det ju. Ska försöka locka ut Kråkan o ta en promenad eller ta bilen till andra delar av stan. Det blåser lite kallt men det ser somrigt o fint ut.


Av Kvasthilda - 15 juni 2010 09:00


Tema nr 264 Smycke

173/365


Ett armband ur min smyckelåda. Ett för våren/sommaren nyinköpt. Det här arm-bandet gör mig glad! Härliga färger i rosa, turkost o lila. Min nya sommarfärg i år är cerise. Det där med färger går ju i vågor. Jag faller ofta för rosa och röda färger av olika slag. Lite kul o kanske otippat då jag är rödlätt och kanske inte skulle välja rosa eller röda nyanser i första hand.

Ännu en oskriven regel jag fullständigt struntar i :-)





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards