Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Kvasthilda - 28 juni 2010 22:50


... som jag aldrig kommer ihåg att fylla i. "Äh, tar det sen". Det är bara att SEN aldrig kommer. Ligger en dryg månad efter - IGEN! Våra PF får hjärnblödning när de ska kolla. Annars åker jag på att betala tillbaks dubbla utbetalningar. Glömde ta kopia på senaste inlämningen o minns fan inte vilket datum det var. Klantarsel.

Det ligger också nån form av gröntänk i bakhuvudet. Green Cargo, det gröna företaget. Jo tjena. Papper Papper Papper. Försöker klämma ihop o fylla en blankett i taget om när man inte kommer ihåg att göra det alls. Ja, det är ju ett jävla papperssparande. Men jag får ju inte betalt heller för min tid. BAH

Det ryms fem turer per sida men man kan ju lämna in en varje gång man får övertid om det så bara blir EN resa per sida. Papper Papper Papper.

Sitter i björkis o väntar. O väntar. O väntar. Förra tåget var nästan en timme tidig. Ovanligt när det är långtåg! Med det i bakhuvudet blir jag sittande här i tre timmar ensam. Nä, inte helt. En av panchisarna kommer snart upp med tåget efter mitt.

O mitt huvud spränger. Bankar o slår. Att jag hade ett riktigt skitlok på det hjälper ju inte. Telefonen funkade inte i den änden jag körde. De i andra änden hörde mig men jag hörde inte ett skit i min lur. O givetvis funkade inte MobiSIRen heller. Stendöd. De får totalt batteritorsk när loken står nedsläckta o just mitt lok har nog stått still ett bra tag. O min mobil hade nästan slut batteri. Det var bara att ringa akuten. Dvs Maken o be honom avlämna laddaren. Som tur var hade han hunnit anlända Kiruna innan jag lämnade stan helt.

Bytte telefon med ett mötande tåg men hade problem med att få in loknumret. Till slut ordnade det sig o Ole fick sig en fungerande telefon på loket.

O apropå Ole. Nu gick näste Ole förbi. Då kommer min kollega när som helst. Har inte hört honom signalera vid tunnelen... men jaja.. Det är ju abris. Skiter-väl-han-i. O där bromsar han in.


Av Kvasthilda - 28 juni 2010 11:13


FIck några bilder på korpen där den lekte i uppvindarna på sjöbangår'n. De höll till lite för långt bort för mitt 300-objektiv och jag hade lite grojs ivägen för att få bra bilder. Plötsligt kom den flygande åt mitt håll så jag vände upp kameran. Hann inte riktigt med att få skärpa men man ser tillome ögat på den rackarn där den passerar några tiotal meter från loket med en firre i näbben. Undrar om fiskarna dras upp mot land när det är såna pålandsvindar? Eller så kanske det bara var kvarlämnat sen nån fisketur. Såg inte vad korparna gjorde nedanför grusslänten.

Bästa bilden på korpen är inte med. Det som HADE kunnat vara den bästa bilden kanske ska tilläggas. Skärpan var kanon o korpen var riktad mot mig MEN.... den var precis bakom en staketstolpe.... ;p

Korpen är normalt en skygg pippi men ibland flyger de runt vid sjöbangår'n.


 

Korp

Corvus Corax

 



Av Kvasthilda - 28 juni 2010 09:00


Tema nr 362 Öga

184/365


Den här killen är inte så lätta att fotografera. Och det är inte heller lätt att fota hans ögon. De är gula. Många katter har blå ögon, eller gröna ögon, Neos är gula - och en ganska enfärgad gul nyans.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson




Av Kvasthilda - 28 juni 2010 02:06


Fotat 26/6 kl 12.40


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v26




Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards