Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Kvasthilda - 5 juli 2010 23:06


En sak är säkert. Väder har vi haft idag. Mycket och länge. Tor har haft party uppe i himlavalvet o slängt av kaskad efter kaskad av trumvirvlande dunder. En o annan blixt för att fira av det hela ordentligt. Sen kastade de in lite granater i formen av stora hagel och ett par rejäla regnskurar. Fyrverkerierna avslutades med en överdrivet färgglad regnbåge med dubbla bågar i den nedre o en rätt stark andra båge.





Shannara's Saturday Mix


Av Kvasthilda - 5 juli 2010 21:18


Fotade den här bilden före festivalen. Under en av kvällarna - måste ha varit lördag, var affischen till vänster borta.... Nån som behövde ha Edward på väggen hemma kanske?



Om en dryg vecka går vi o ser den, Sonen o jag.


Han var o jobbade på Festivalen btw. Läste på facebook att de efterlyste folk som kunde hjälpa till med nerplockning av scenerna (stora Kebnescenen antagligen). För att hinna före deadline är min gissning, då de skulle vara klara vid tvåsnåret inatt. han svarade på ett öjeblikk o ringde upp telenumret o for iväg. Kom hem ett dryga fyrtalet timmar senare - förhoppningsvis med en nätt betalning i bakfickan - eller på ett konto senare i höst.



Av Kvasthilda - 5 juli 2010 19:41


o hej o hå. Dagens stora skämt har varit "Jag har fått utlösning"... Ett klassiskt järnvägsskämt. Som ingen inbiten fattar så jag struntar i att förklara det.... Dock tror jag gubbsen en bit nedan var nära detsamma idag....

Ålen har åkt tåg med mig idag. Har fd arbetskamrater som gladeligen och mycket gärna hade slängt henne av loket o intagit samma utrymme för en tripp till björkis. Men tji fick de! Ålen var först o så var det med det.

Det kan aldrig bli en andra första gång. Eller hur?

Vi passerade... nej, ett tåg passerade oss när jag klargjorde loket i morse. Kalmar museiförening eller nåt sånt. De hade en gammal Rc i fronten o ännu mycket äldre personvagnar på dess krok, fullknökade med folk som vinkade glatt när de såg oss i stall. När vi kom till Björkliden stod tåget på stickspåret där o det var än mer knökfullt av folk runt om perrongen.

Kompisen som åkte före mig glömde lägga på luren när han pratat med sin Ole så när min Ole ringde hörde vi givetvis inte det för han fick upptaget i sin lur... Dock hörde vi när han stannade så vi pinkade av oss o knatade ner till perrongen. O jissssess vad mycket folk! Det var några farbröder/karlar/män eller liknande som närapå busvisslade när de såg att TVÅ kvinnor klev på loket. Åååååhhhh. Dagens bästa!!! Tjejer som kör.

Vi vinkade glatt när vi for iväg och fick idel glada leenden o många vinkande händer med oss. Nåja, händerna stannade väl kvar, där de satt fast på respektive underarm, men leendena och alla Hej Då värmde gott i själen. Fast Ålen skrattade mest... Dock vinkade alla kvinnfolk minst lika mycket och lät sig villigt fotograferas av ovan nämnda manfolk framför loket.

Ålen kan för sitt liv inte förstå det enorma intresse det finns för att fota tåg..

Nej, men det går an att följa med va? ;p

Nej då. Skitkul har det varit o kvastis är lite hes. Det är inte så ofta man har med sig nån på loket så man är väl lite ringrostig.

Sen har det varit kvavt o eländigt. Öppna fönster emellanåt. Fläkten på full spätta utan resultat. Varmt o vidrigt. Svarta moln....

ÅSKA

Det mullrar än, efter en dryg timmes blixtrande o dundrande. Tor måste ha haft ett rejält party däruppe.

Regnbågen har varit magisk. En dubbel, nästan trippel och en utanför den. Fantastiskt.

Dock kommer jag ju inte åt MIN dator utan sitter på den här jävla Lapptoppen o kan inget annat.

Måste köpa en ny skärm. Skit o pannkaka. Lagom till semestern. Får väl köpa nåt billigt skit som håller till semesterkassan stagnerat och höstens löningar rullar in igen...

Blev ju lite övertid idag. Glömde kolla klockan. Vi hade långtåg hem o med det extra växling - dessutom. O Ålens pojkvän stod o väntade när vi kom. Han hann ringa o efterlysa henne flera gånger. Nåja, ett par i alla fall. Som Maken brukar fråga. När kommer du hem idag? Inte fan vet jag. I turlistan står det att jag slutar fem, men det kan bli sex o sju o nio också. Eller tre. Jag kommer hem när jag öppnar ytterdörren. Pojkvännen log då med hela ansikten när vi dök upp o jag lämpade av Ålen. Hemma igen. Hel o ren. Nåja, hel i alla fall. Han, ehh pojkvännen, heter samma sak som min ins. En av dem. TT. Som vi förresten mötte idag. Båda. Insarna. Faktiskt. Favvoinsen o TurTure.

Nya examinationer. Fantastiskt. Kanske vi kan lyckas få ledigt nån gång då... ? NåNä.

Min B-lankdag i morrn växlades ut mot en tur med övertid natt mot ledig dag. FAN-tastiskt. Nåväl. Kan behövas till den där jävla skärmen då. Tid eller Pengar? frågade PsF. JAMEN.. PENGAR förståss. När ska vi få igen tiden?? Om trettiotre år kanske. Lagom till pensionen. Som infaller långt före det.


Bunkel o Bonk. Det åskar än. Verkar vara kul i Tors tronsalar.


Av Kvasthilda - 5 juli 2010 19:33


... tack för att du fungerar som du ska när den stationära datorns underbart vackra skärm saligen har bestämt sig för att vika hädan in i cyberrymdens oändliga vindlande vrår av ettor och nollor. Mest nollor numer. Önskar bara att ditt tangent-bord funderar fungerar med mina fingrar.


Av Kvasthilda - 5 juli 2010 09:00


Eget tema nr 5 Rörelse

5/52


Det har varit en helg av rörelser. Musiken har dånat över nejderna och folkmassan har ringlat sig mellan scenerna i centrala Kiruna. Det har hoppats o skuttats o dansats. Det har tjoats o sjungits. Det har skrattats och gråtits. Liv och rörelse. Det har druckits en del öl och andra drycker i de stora partytälten på festivalområdet. Många har nog vaknat med tunnelseende ett par dagar också..... ;)

Idag har jag en kompis med mig på tåget. Ålen kommer att få se just den här tunneln med fallande vattendroppar - både innanför och utanför.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 5 juli 2010 07:39


Men jippie. Min datorskärm har kraschat inatt. Undrar om det har åskat? Allt annat tycks må bra så det vete fan.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards