Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Kvasthilda - 6 juli 2010 21:00


FAN-tastiskt vilken underbar dag jag har. Har tagit mig hela TRE driftplatser på dryga fem timmar. Sitter o studerar ett par schweizare med kamerorna förberedda för min avgång. De får vänta TVÅ timmar till bland mygg o knott. Tur att jag har med mig en extra bok för Nightmares o Lies har fått varann o boken är slut. Liksom jag. *BÄH*


jobb · sms
Av Kvasthilda - 6 juli 2010 17:51


Lång, lång väntan. På väg igen. Ett persontåg stannade till o de bjöd på en kopp kaffe o en kanelbulle i värmen. Hade nästan slut vatten så jag fick en liter färskt flaskpaketerat av den varan oxå. Givetvis kände de SvågerEtt o bad mig hälsa. Tågmästarn (kaffe- o vattenslaven) har kört malmtåg o känner hela klanen. 36 grader i lokhytten. Har nu sjunkit till 33. Utemätaren visar 20.7 Puh.


jobb · sms
Av Kvasthilda - 6 juli 2010 15:09


Varmt som i en bakugn. Kvastis gillar mer moderata temperaturer. Ska tillbringa ett par varma timmar i en hoppig Dm3. Yech. Ingen radio som sällskap heller. Lite antiklimax efter gårdagens utlösningar... eh babbel med Ålen. Blir en massa fylleriövningar idag. Fjärren är sådär lagom glada. Ett ställverk har brunnit ner. O med det en ny bil. Tor partade lite för hårt igår o slängde en blixt åt fel håll.


jobb · sms
Av Kvasthilda - 6 juli 2010 11:16


Vi provade byta ut skärmen mot en ny till den stationära. Funkar inte heller. Då borde det alltså vara bildskärmskortet som gått sönder. Vi skiftade kablar. *crap* Det är för varmt och jag har för lite tid över för att leka datordoktor idag. Jävla skit. O det är så jävla trångt hos oss. Inget svängrum. Jag hade en lärare i träslöjd som var helt galen. Han höll ofta en skruvmejsel i handen o svepte runt den där han stod o skrek, Jag ska ha svängrum. Gu'nåde den som stod i vägen för skruvmejseln när den drog förbi i brösthöjd... Förutom den lilla detaljen var han väl OK o pedagogisk... Tror jag. Vi fick en ny lärare så småningom. Vet inte om den förste gick i pension eller om han fick sluta. Antagligen det förstnämnda.


Annars skiner solen idag o värmen gassar mot våra köksfönster. Teremometern i norra köksfönstret visar just nu 18.8 grader. På datorskärmen visar den digitala 16 och för en stund sen hade vi 24.4 i norra fönstret. Solen har flyttat sig lite.

Maken o Sonen har dragit ut i skogen. Till nån sjö för lite fiske. Hörde lite gormande i morse o sonenes frustrerade stämma "Det är sa jag förra gången vi skulle ut"... Jaja. Som vanligt då. Maken otålig o Sonen lite långsam men orättvist beskylld för nåt. Fast jag undrar om de diskuterade skor? Sonen har inga bra skutta-runt-i-skogen-dojjor.

Med hans fyrtisexor eller vad han nu har kan han väl snöra på sig ett badkar. Nej, förlåt. Ett par små gummijollar. Å andra sidan kanske det vore bättre att försöka hitta ett par skor i rätt storlek i nån av stans sportbutiker. Tror det är svårare att hitta ett par gummijollar här. Faktiskt.

Själv måste jag söka fram en ass-piriin. Skallen bankar. O jag ska jobba. *bäh* Hade gärna tait den där B-dagen som en 0-dag idag. Undrar om JH fick nåt jobb eller om hon helt enkelt har jour? Jag fick jobb för att jag hade glömt fylla i Tid eller Pengar. Så kan det gå.

Nä, dags för lite kaffe. Har svept i mig en skål müsli. Lite sen frukost. Blir så när man sover länge. Drömde mardrömmar om en (underbar) kille o kollega som fastnade framför ett växellok. Fast drömmen made no sense whatsoever. Som vanligt. Kanske Nightmares letade sig in i min hjärna? Har inte läst ut boken än även om jag gjorde ett tappert försök inatt. Några kapitel kvar. Sen ska jag vandra in i Gwen's kollegas vindlande världar av övernaturligt o se vad jag tycker om henne.


Av Kvasthilda - 6 juli 2010 09:00


Tema nr 148 Kvällspromenad

190/365


Otaliga är nog de som promenerat efter den här stigen någon gång under alla dygnets timmar. Sommartid är det vanligast att folk går här just på kvällar och nätter, för att få se midnattssolen lysa över fjällen och myrarna.

Bilden på bilden... är en karta över fjällen i fonden med bland annat Kebnekajsemassivet. De flesta av fjälltopparna är namngivna i bilden och det är lätt att följa "kartan" kontra det man ser långt därborta, i bakgrunden. Det är en fantastisk utsikt från Loussavaaras topp - o sidor för den delen, på promenadavstånd från centrum. Min bild är tagen strax efter kl 21, den 8 juni.


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards