Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Kvasthilda - 11 juli 2010 21:24


Vad skönt. Jag började jobba för ett par timmar sen. Än sitter jag hemma. Psf ringde tidigare idag o meddelade att det var inställt för mig.

"Men mitt tåg hem då?"

"Tåget före blev inställt så han/hon får ta ditt i stället."

Härligt. Har jour i stället. Går ju inga tåg så det ska väl inte vara nåt problem. Första Svappavaara-tåget måste redan vara tillsatt. Fler än jag som har jour men mitt är det första så det blir väl jag som åker på jobb i första hand. Sen har vi säkert folk på vanligt jour också. Schemalagd jour. Ska alltid finnas någon varje dag.

Skönt att få lite extra ledigt efter mastodontskiften i veckan.

I morgon ska vi gå o se Eclipse. Jag väntar med spänning. E-pigan är o ser den ikväll.

Önskar bara att jag slapp den här jäkla lapptoppen. Måste hitta tiden att ta reda på om det är bildskärmskortet som pajat. Kanske det bara är en kabel? Men då Sonens skärm inte heller funkar. Tja iofs kan det vara endera i alla fulla fall.

Åsså måste jag beställa biljetter till Dalarna. Junior vill åka nu. Jag har ju inte semester förrän i augusti. Långt dit. Maken har sin nu så vi går om varann o Storpigan följer inte med alls. Hon får vara blomvakt i stället :-)

Just nu är hon hundvakt. Husse Halt har lämnat Tarzan här över helgen, då en av Lakselvans jyckar löper och de tar ju med sig alla flickorna ut på fjället så då får gnällige gamlingen stanna hemma.


Av Kvasthilda - 11 juli 2010 14:44


Hörde på nyheterna igår att det inte varit så varmt i landet sedan 1994. 34,5 grader i Hästveda. Det absoluta värmerekordet är visst 38 grader. *rys* Minns någon sommar sen när det var 33 heta grader i Dalarna o det var nästintill outhärdligt. Fejsarvänner o bekantingar påstår att de har runt 36.

Här är det runt 18 varma på norra skuggväggen o det räcker o blir över för mig. Det gäller att dricka mycket vatten och vätskeersättningar med salt o annat.

Nåja, vi klarar oss nog med vatten, men alla sörlänningar....

DRICK MYCKET!


Av Kvasthilda - 11 juli 2010 09:00


Eget tema nr 6 Vaken

6/52


Inget är mer vaket än en hare. Skvätträdd. Står du still ser den dig inte men rör du dig skuttar den strax iväg. De lystrar med sina långa öron och försöker lokalisera varifrån eventuella hotande ljud kommer ifrån men de är inte långt ifrån att skutta iväg. Ständigt på sin vakt.
När detta publiceras är jag definitivt INTE vaken... Jobbar ikväll/natt och sover ännu sött.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards