Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Kvasthilda - 13 juli 2010 22:42


Ligger extremt mycket efter i mina bilder. Har ju tänkt lägga upp bilder från Kirunafestivalen men då min stationära dator inte är med i leken får jag nöja mig med Lapptoppen o den är inte riktigt samarbetsvillig.

Under tiden jag långsamt arbetar med foton på den måste jag visa upp ett par shots från konserten med Erik Grönwall. Påminner hans keyboardist dig om nån?

 Som också spelar ett visst tangentinstrument... (i Bella's Lullabye exempelvis)





Av Kvasthilda - 13 juli 2010 16:14


Fick mitt Zennipaket idag. Nya glasögon. Lite starkare. Bytte från ett par bruna till ett par svarta o de är något smalare mellan skalmarna. Sonen tycker de nya är mycket snyggare än mina gamla bruna. De är annars likadana med strass i kanten. Skitunge :-)

Dock måste jag hur som helst köpa ett förstoringsglas. Närseendet är inte bra ännu.


Marko är rädd för mygg.... Radion sänder från Storforsen. Blir en stor spelning där ikväll.

De gav tips om att med sig paraply. Jag har hängt ut tvätt här och nu faller det stora regndroppar. *suck* Var bara en tidsfråga. Ids inte ta ner tvätten. Lite handdukar o några blusar. De får hänga tills det slutar. Om tre da'r....


Av Kvasthilda - 13 juli 2010 09:00


Tema nr 328 Utsikt

196/365


Kiruna från Loussavaaras topp med gruvberget Kirunavaara i fonden.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 13 juli 2010 03:37


Det har varit FESTligheter i Kiruna i dagarna tre. Förra helgen stod elfte Kirunafestivalen på schemat. Hela festivalen avslutades med en Kent-konsert och den i sin tur med ett fyrverkeri av fågelkonfetti. Stora fåglar. Stora röda fåglar. De spreds över centrala Kiruna med sitt kärleksbudskap.



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Mer fest i TisdagsTema



Av Kvasthilda - 13 juli 2010 02:32


Lite på efterkälken.... Tiden har passerat med ett par timmar inpå onsdag morgon men jag är ledig några dagar. Känns skönt efter veckans alla övertidstimmar.

Den här veckan ska vi fota närbilder. Eller macro, vilket man nu vill. Petunia visar några hiskeliga närbilder på diverse insekter på sin blogg.... Insektskänsliga göra sig icke besväret att uppsöka hennes sidor... *rys* Men snygga bilder är det, även om jag hellre sett fotomodellerna nergrävda långt under myllan. Usch för fästingar.


Jag har idag valt att visa ett par bilder från två helt olika tillfällen. Den ena kan man väl kalla närbild medan den andra är en typ av macro. Ja.


En polishelikopter snurrade runt runt runt, och stod still långa stunder över festivalområdet under Kirunafestivalen förra helgen. Jag tog några bilder av den under kvällen men just här lyser midnattssolen på den och gör den rosaröd där den hovrar mot den blå natthimlen.


Ett par små flugor besöker en ringblomma (??).



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans Måndagstema:



Av Kvasthilda - 13 juli 2010 02:14



Några bilder från förra helgens Kirunafestivalen. Ett par barnkaruseller som för tillfället stod still. Får ju hoppas att alla barn låg hemma i sina sängar o sov då det är fotat mittinatten.... Efter tio-elva nån gång.

Mig får du aldrig in i en karusell, av något slag. Min hjärna pallar inte det och jag blir åksjuk bara av att se tekoppskarusellen nederst...


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Well.... There is a first for everything. Today's Meme is a triplet. I have put Blue Monday and Mellow Yellow Monday into the same before but now I also added Ruby Tuesday to the mix :-)


These shots are from Kirunafestivalen last weekend. All from the carnival rides. Some in use, other are at standstill this late an hour since they are for small kids, whom most likely are since long put in bed and well asleep. It's in the middle of the night! Lights are still on, but the rides are frozen until morning.

Since I live in the Land of the Midnight Sun (way north of the Polar Circle) the light seems to be bright as day... It' still in the middle of the night!


Super Goofy :-))

Eller Långben på svenska...


Red and Yellow lights. Lovely.


And the terrrible merry-go-round that makes me sick just by looking at it!



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

More Yellow here:

Mellow Yellow Monday #77



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Blue Monday #52



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

This week in Ruby Tuesday



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards