Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Kvasthilda - 20 juli 2010 13:49


Det blev jobb i alla fall. Men bara ett tåg, Senare. Skönt.


Av Kvasthilda - 20 juli 2010 10:31


Jag ringde E-pigan direkt jag vaknade. Nå, ljug inte nu mamma.... Några minuter efter att jag vaknat.... Kikade på mobilen o såg ett sms. De hade bytt tåg o var på väg mot Falun. När jag läst det ringde jag upp henne. Lillebror hade varit högst förvånad att hans normalt hysteriska storasyster inte hade sagt pip vid tågbytet utan de hade delat upp väskorna de hade med sig utan knot och snabbt hittat (över perrongen) till sitt nästa tåg. Fantastiskt!

Nu är de installerade hos mommo o moffa.

"Har ni fått frukost?"

"Vi får äta när vi vill o vad vi vill"....

Sällan pinkar en trähäst.

Junior glömde sina badbyxor hemma så de ska stoppas ner i ett kuvert o skickas snarast möjligt. Det är trehundra grader därnere. Eller så. För en kallblodig nordnordbo känns väl allt över 18 som Åttahundra grader. Lita på det.


HA! Mina tåg är inställda idag. Bäst att dubbelkolla så det stämmer med de jag blivit tilldelade. Jopp. Nu är det beroende på vem av Psfarna som ringer vad det blir. Tjänst motsvarande förhoppningsvis.


Tjålkorven? När jag klev upp o tog mig ut ur sovrummet låg katten i attack mode. Tjålattack. Han korvade sig runt benen o var nära att fälla omkull mig. Man vill ju inte trampa på det lilla livet men han har en förmåga att vara ivägen. Speciellt om han som nu, varit helt ensam en hel natt. Stackars liten.


Av Kvasthilda - 20 juli 2010 09:00



Tema nr 48 Dubbelt

202/365


Dubbelt upp. En typisk lokofilbild. De flesta av lokfotograferna (lokofilerna) som normalt hänger runt Malmbanan vill fotografera Dm3or, men om de mot förmodan vill fota Iore är det här en "drömbild". Dvs Iore lok nr 110 BJÖRKLIDEN som befinner sig i just Björkliden.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson


  

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards