Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

mamma - en alien?

Av Kvasthilda - 5 augusti 2010 16:04


E-pigan o jag följde med SysterYster o plastkusin med pojkvän till stan igår. De skulle på Försäkringskassan och/eller Arbetsförmedlingen. Under tiden gick Råttisen o hennes mor till ett par skobutiker. Pigan trodde mamma blivit abdukterad och utbytt. Jag köpte ett par nya skor. Pumps med höga klackar. Ett par aquablå/ turkosa pumps med liten platå o hööög klack. Lackblanka i krokomönster.

Nä, du är INTE min mamma.

De var bara så munvattniga att de inte fick vara kvar i butiken. Sådeså.


Nu har jag köpt biljett åt pigan hem. En flygbiljett. Hon har aldrig flugit förr men hennes fru Benke ska hem från huvudstaden på samma dag så vi passade på att köpa en flygbiljett hem åt henne också. Det låter som om hon faktiskt vill börja skolan härnere till hösten o då de börjar en vecka tidigare än i Kiruna måste hon hem o pussas med Lillkullen o packa om väskan med resten av alla svarta klack-sandaletter med nitar - o garderoben, innan hon kommer ner igen om några dagar för inskrivning. Tänk så det kan gå. Spännande. Alltid lättare när man är på plats. Hon måste får prova i alla fall. Sen blir väl telefonräkningarna astronomiska...

Vi får se.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

5 augusti 2010 18:21

Ja flög första gången när jag var 14, 15 drygt 2 månader senare och det var till Italien./När det gäller telefonräkningar finns det ju olika abonnemang, både för fast och mobil förstår jag. Man kan ju få gratis minutkostnad i alla fall. Får önska pigan lycka till!

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards