Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Kvasthilda - 9 augusti 2010 22:51


Ännu en låååång dag till handlingarna. Det har regnat heeeela dagen.

Har suttit o plitat med mina bilder idag o fixat o trixat med 365orna. Några teman klara... Sådär ett par veckor framåt :-) Internetanslutningen har krånglat mest hela dagen då den mobila täckningen inte är världens bästa i det här huset.

Vi ska försöka ta oss ner mot Östhammar i veckan o hälsa på barnens kusin och hennes numer två barn. Emil har hunnit bli två år och pratar hejvilt. Han gillar inte broccoli, eller som han själv uttrycker det (kopierat direkt från hans moders fejja):

" 'Nej, jag vill inte ha berokklili. Jag klarar mig utan.' Följt av en djup suck..."

Lillasyster är ett halvår gammal (redan??) och vi har inte sett henne ännu. Men snart så.

Nu kanske man skulle ta o krypa i säng, om inte annat så för att varva ner o läsa lite.


Av Kvasthilda - 9 augusti 2010 09:00


Tema nr 233 Rastplats

222/365


Det finns en hiskelig massa härliga rastplatser längs vackra sjöar i Dalarna och trakterna omkring men när vi stannade till vid ett fik för att få i oss lite kaffe kom det perfekta fotot för temat. Några änder låg o vilade på en gräsmatta intill en sjö.







Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 9 augusti 2010 01:06


Fotat söndag kväll 20.34


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v32



Av Kvasthilda - 9 augusti 2010 00:44


Jag har knappt hunnit med mina temafotograferingar den här veckan men nu är trissen tillbaks efter semesteruppehållet igen och jag hänger på :-)

Veckans tema är symmetri och jag har varit på fototurné runt Uppsalaslätten idag så min triss blir en triss - i kyrkor. Har inte sett temat förrän nu ikväll (söndag kväll mot måndag natt) så det var ju kul att jag hittade tre passande bilder :-)



Gamla Uppsala kyrka


Danmarks kyrka


Vaksala kyrka



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Kika in här för veckans fototriss:



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards