Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Kvasthilda - 13 augusti 2010 22:47


Denna vecka presenterar vi lantliga fönster. Mina foton är för dagen nytagna. Ett par hus i Sundborn. Ett fönster med pelargoner i en röd stuga, det är lantligt det :-) Åsså gården med den fantastiska slitna dörren. Kan tänka mig att det är vackert här på kvällstid när de har det lilla lampregnet tänt. Vem har sagt att julbelysning är tillåten endast jultid? I sommarmörka kvällar måste det vara magiskt.




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans fönster



Av Kvasthilda - 13 augusti 2010 22:32


Väder. Idag har vi haft mycket av den varan. Varmt som attan. Pappa o jag har gjort ett besök på Carl Larssongården idag och bilderna på höstrudbeckian är därifrån. Några barn lekte på en brygga på andra sidan Sundbornsån och jag skiftade fokus lite grann för ett par bilder. Efter dagens varma väder kom regnet som en befrielse. Trodde vi. Må vara att det regnade ganska friskt en stund men så mycket för luften gjorde det inte. Lika kvalmigt och varmt ännu.





Mer väder i Tema Fredag


365

Av Kvasthilda - 13 augusti 2010 22:26


Nu har jag fyllt alla dagar för augusti.... Se där. Trodde jag skulle få ihop några teman i Dalarna, men har fotat bilder för en himla massa :-) Skönt. Ger lite mindre "stress" i höst! Har ju tänkt försöka fylla den ordinarie listan så långt det går o klämma in några egna ämnen också.

Skojsigt.



Av Kvasthilda - 13 augusti 2010 21:29


Solen bråkar med min hy. Det kliar. Jag får klåda av solbränna. Här är varmt som i en bakugn också och det finns inte passande kläder i min resegarderob. Behöver ett par shorts. Attans. Skulle ha bett E-pigan ta med ett par. Hon är ju på väg hit nu. Ensam i sin kupé, sa hon :-) Så skönt.

Jag tror jag ska sova i mittensängen, bara för att jag kan!

Lillkullen vägrade kära köra henne till tåget. Stackarn. Kram på dig!

Förstår att det inte är så jävla kul att se henne fara bort för att vara borta i flera månader. Jag saknar henne också och hon är ändå på väg hit. Men tanken på att en unge till ska vara borta i flera år... Storasyster är ju hemma igen, tre år rikare. Finge hon bara komma utanför dörrarna o skaffa ett jobb... Får, får hon väl men jag tror knät har vuxit fast i soffbordsbenet. Efter några veckors semester hos kompisen kanske livet ter sig annorlunda för henne? Kan ju hoppas.


Här är varmt. Varmt. Varmt. Varmt. Klockan är halvtio o det är fortfarande tjugo grader ute. Inne är det väl hundratjugo. Eller så.

Idag har pappsen o jag varit till Sundborn och tittat på Carl Larssongården. Tittat PÅ. Inte I. De har bara guidade turer genom huset så det struntade vi i. Fotade lite i trädgården i stället. Diverse dubbla o trippla rudbeckior. Höstrudbeckia tror jag det var. Den solgula.

Åsså givetvis det självskrivna besöket i kyrkan. Idag var det några musiker där som skulle öva inför morgondagen. Folk dök också upp. Genrep kanske? Ett bröllop stod på schemat.

Sen tittade vi in på Sveden o kikade in i stallen. Helene stod o sålde kaffe i deras sommarcafé. Ser likadan ut som hon gjorde på den tiden jag var där o red. Fru Knutsson som i alla tider har drivit stallet och ridskolan.

De hade en gammal häst nu, som då. Olga född 1990. Sir Jagott på min tid, var också tjugo år fyllda. O drygt det. Gammalt för en häst, men ridskolehästar lever väl ett rätt fint liv. O så är de jättenoga med vilotider för hästarna. Tror det var ett ridläger igång där. En massa tjejer som borstade o ryktade o blötte hästar. Och en del föräldrar. Kanske det var dags för avslut o hämtning? Det är ju fredag idag. Frågade inte.


Hör att det är friidrott på teve. De tjötar om Blanka Vlasic. Enonittiofyra är de på nu.


Av Kvasthilda - 13 augusti 2010 09:00


Tema nr 143 Kontrast

226/365


Fredag den trettonde idag... För dagens tema tar vi en svart katt. Nästan. Det var ju där kontrasterna kom in... Kissen som här pratar med mig på håll, är svart och vit och det är väl en av de största kontrasterna som finns? Dessutom ligger kissen med ickefärgerna mitt i spenaten. Grönsakerna... Eeehhh... gräset. Det gröna gräset. Vilket helt klart är en färg. Grönt alltså... Den kontrastrika katten ligger såpass långt från mig att jag inte hörde att den pratade, utan det såg jag först när jag kom hem o tittade på fotona i datorn.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards