Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

working in the coalmine

Av Kvasthilda - 30 augusti 2010 09:28


Ehhh... ore mine kanske? Fast jag har inget med gruvan i sig att göra. Egentligen. Eller är det ejänkligen? Mwoaahahahahaa... Idag är semestern officiellt slut och min första dag börjar i --- ingenting. En nolldag. Första skiftet startar 00.52 inatt... urrk o stön. Inte favvoskiftet. O just nu kommer jag inte in i SÖMen så jag kan önska mig för oktober. Senast den sista varje månad. Loggade in häromdagen o fick mitt schema för september men sen försvann lösenordet. Vinden måste ha tagit det. Eller regnet spolade bort det. Nej vinden, för det försvann redan innan jag lämnade Dalarna. Fast det regnade ju faktiskt lite grann. Hur som helst är det borta. Gone. Kaputt. Fick ett nytt av supporten men det funkade inte så då blev jag väl utelåst igen. Nu ska jag avvakta nån timme innan jag försöker igen. Det måste ju funka inatt.... Annars får jag åka utan mina uppgifter. Not värry good.

Undrar just hur många som ringer supporten första dagen efter semestern? En o annan som glömt sitt lösenord. Vi måste ju byta var o varannan månad så det är lätt att tappa bort sig om man inte använder något form av "tema". Icke rekommendabelt. Men ofta enda chansen att komma ihåg det utan att skriva upp - VÄRRY MUCH NOT rekommendabelt.

O kaffet är slut. Buhäääää. Fick gå o gräva i Makens jaktlådor för att hitta några korn att koka kaffe på. Han har kaffe i gamla krutburkar. Antar jag. Krutflaskor. De har stort o bra lock. KAN ju vara nåt inköpt i en jakt/sportbutik men vad vet jag?

Har ett paket att hämta upp oxå. Men ingen id att knata iväg de får kilometrarna dit för att hämta det. Har redan fått en påminnelse så det kanske brådskar lite. Vet inte om det har förkortad liggetid. Jäklar i snuset om jag missar det i alla fall! Min nya iPhön.

O pigan har badat sin. Klantarsle.

Nånä. Har diverse väskor att unpacka så det är väl bäst att sätta fart.

Ha en bäst Måndag!



 
 
Ingen bild

Gunnar

31 augusti 2010 04:46

Undrar just hur många som ringer supporten första dagen efter semestern? En o annan som glömt sitt lösenord.

MASSOR!! Jag har jobbat i datorsupport!!
/Gunnar

Kvasthilda

31 augusti 2010 13:40

Kan liksom tänka mig det :-) Hör bara av mina egna kollegor hur det låter efter nån veckas ledighet. O det fåniga är att jag loggade in bara några dagar tidigare utan problem. Sen blev det kortslutning i hjärnbalken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards