Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Kvasthilda - 1 september 2010 14:17


Birgitta har bestämt sig för att lägga ner Macro Lovers så jag postar min bild utan nån länk till andras bilder idag. Håller på att gå igenom lite 365or och hade den här som förslag för FOT men foten syns knappt så det skiter jag i. Blir en ren macrobild då :-)) Flugsvampar är så roliga att fota! De är oerhört vackra. I skogarna runt om landet kan man hitta både gula, bruna och gröna flugsvampar men inte just omkring mig.



Av Kvasthilda - 1 september 2010 09:45


Jaha... är sommaren officiellt slut nu då? Fast här i Kiruna har den nog varit slut ett tag. Våra årstider följer ju inte almanackan sådär till punkt o pricka. Idag regnar det o jag har en ledig dag. La mig tidigt igår o tror jag har sovit elva timmar. Ungefär. Läste ut en bok så jag har inte stenkoll på tiden. Har åkt på en förkylning så jag är kanske extra trött. Halsen är ond och svullen. Har legat o svalt saliv hela natten. Kan vara den där tjejen som smittade mig men troligare är att jag drabbats tidigare. En förkylning skramlar inte in på ett par dagar. Fast det är klart. Det är ju hmmm... lö, sö, må, ti, on fem dagar eller fyra nätter sen jag åkte tåg o delade hytt med fröken supersnorig. Det kanske är hennes bacillusker i alla fall.


Hatar min kontorsstol. Måste fixa en ny. Behöver en helt ny arbetsstation till datorn. Faktiskt. Om det nu inte vore så att vi är en massa personer som sitter vid den här burken skulle det kunna funka. Jag är lite kortare i rocken än Maken o Sonen å de ställer alltid om stolen när de sitter här. Den vi har nu har ställts om för sista gången o nu är den sned o vind o inte alls snäll mot kroppen. De har med sina starka nypor dragit sönder varenda skruv i stolen. Nu sitter ett armstöd löst också. Sitter o slår så fort man rör sig. Tror jag slänger ut det helt. Hela jävla stolen in fact.


Kanske jag ska skanna lite vykort då. Lägga kyrkbilderna tillsammans med mina foton så jag har allt samlat. Vi får se.


Nu håller vi tummarna för att jag kryar på mig. Snart.


Just ja. Har fått hem min iPhone4. Måste klura ut hur jag får in SIM-kortet dit bara....


Av Kvasthilda - 1 september 2010 09:00


Tema nr 252 September

245/365


Första september. Var tog tiden vägen? Augusti har sprungit förbi, tätt efter sommaren som bara försvann. Pouf. Borta. För att aldrig komma igen. Det kommer väl en ny sommar. Nu är det höst. När jag skriver detta är vi fortfarande i mitten av augusti men jag hinner uppdatera innan det slutligen publiceras. Har precis börjat jobba efter semestern. Mitt första arbetsskift är avklarat. Vad jag ska göra i september vet jag inte i skrivande stund för mitt schema kommer först om ett par dagar.

September. Vi har två födelsedagar i september i närmaste familjen. Storpigan o Mormor fyller år, dagarna efter varann. Kråkan blir tjugo i år, Mamma fyller 77. Båda är födda i Vågens tecken.

I denna Beskowbild väntar en pojke på att äpplena ska falla ner i hans mössa. En del löv har redan fallit. I Kiruna finns det bara lite gröna löv kvar. De flesta är gula vid det här laget. Eller gulspräckliga. Hösten är här!





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards