Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Kvasthilda - 5 september 2010 16:28


Så är det. När jag kom hem efter semestern tog jag kameran med mig ut på gården o fångade upp lite av höstfärgerna kring mig. Nu har man varit hemma några dagar o nästan acklimatiserat sig till höstvädret här. Precis vid hemkomsten var det trist att komma till höst o kyla, regn o rusk o tillome snöflingor, men nu känns det som en vanlig septemberdag. Dagar som denna nedan gör väl att man överlever ändå. Var årstid har sin tjusning. Önskar bara att vinterns tjusningstid vore lite kortare.

Idag regnar det och det bådar inte gott för dagens tågtur, bäst att se till att det finns sand i lådorna, men snart kanske solen skiner igen.



Av Kvasthilda - 5 september 2010 16:23


Fick en fråga idag. Ringer du ofta till kolleger på nätterna? Eeehh... say what? En lite otrevlig kommentar att mottaga då jag själv är väldigt mån om min fritid och nattsömn, vare sig den infaller på dagtid eller som hos de flesta andra, nattetid. Skulle inte falla mig in att ringa o trakassera folk vare sig nattetid eller dagtid. Mina kollegor, liksom jag arbetar ju dygnets alla timmar och jag drar mig för att ringa att fråga, vad det än vara månde då jag inte vet hur de jobbar. Vore för jäkligt om man stör mitt i dygnsvilan. Nu kanske det bara var lite plumpt uttryckt, snarare än ett påhopp men det känns ändå som just det, ett påhopp.

Så nä, jag ringer inte till mina kollegor på nätterna. Knappt på dagarna heller.


Av Kvasthilda - 5 september 2010 13:40


Plastic Fantastic. Orden ger mig sextiotalsvibbar med teveserier som Batman (POW, BAM, POFF). Dock har jag något av helt annat datum idag. Det har varit en tävling i centrala Falun. Vet inte vad det startade i men det utlystes en tävling i att måla en Kårebock och de vinnande nitton bidragen blev sedan utställda runt Falun för allmän beskådan. I Gävle finns nåt liknande med den skillnaden att deras Gästrikebockar står uppe året om, dessa Kårebock-skultpurer kommer att plockas in snart. Under höstmarknaden som var samma helg jag åkte hem, korades en vinnare. Vem det var hörde inte jag då (jag vet det nu) men dessa tre var de som renderat flest röster under sommaren. De är tillverkade i nåt kompositmaterial (antagligen ā la plastbåt, dvs glasfiber insprängt under) o sedan målade i - ja plastfärg. Eller åtminstone ytlackade.

Jag tycker i alla fall att de är Plastic Fantastic! Vilken gillar du bäst?





~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

 Kika in här för veckans fototriss:



Av Kvasthilda - 5 september 2010 09:00


Tema nr 279 Stege

249/365


Detta är "stegen som till Himla bär". Ja, egentligen heter det ju "vägen som till Himla bär" vilket är en känd rad i folkspelet från Sammilsdalsgropen i Leksand, Himlaspelet. Det här fotot tyckte jag blev klockrent för temat stege.... (aahhh vilken typisk kvastishumor) Stegen på bilden står nämligen lutad mot taket på Leksands kyrka, som leder till den välkända lökkupolen som i sin tur är riktad mot himlen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 5 september 2010 03:00


jisses. Mycket liv vid spåret inatt. Det r lämmelår som det verkar.


Redigerat 04.47:

Inte lätt att hantera den där surf- o meddelandemojjängen när man är van vid en vanlig mobil o kunna flytta pekaren. Besvärligt om man stavar fel. Måste se om det går att hoppa i sidled utan att radera det man skrivit innan.

Som sagt. Massor med gnagare på spåret. Bokstavligen. Vet inte hur många som försvann in under hjulen idag. KLIV AV RÄLEN!!! Yikes.

 

Nu är det NattiNatti. Eller Go'Morron!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards