Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Kvasthilda - 21 september 2010 22:30


En liten matta av gröna och röda blad.


Autumn colors. Hope noone is color blind and not able to see the red and green mix. I wonder how my husband would see this?


  


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

This week in Ruby Tuesday



Av Kvasthilda - 21 september 2010 18:19


Det var en envis jävla förkylning. Irriterar mina slemhinor i halsen. E-pigan har just klivit upp efter att ha sovit bort hela dagen o hon låter värre än nånsin. Helt igenslemmad. O slemlösande medicin? Nej, den är slut. Började med nästan slut så det är klart att det tar slut med två hostlisor i familjen, Försöker dricka vatten för att hålla slemmet på halster snarare än i halsen men det vill sig inte riktigt.


Just nu kokar jag gröt. Blir väl än jäkla värre, då jag får slemhals av mjölk i vanliga friska fall o med en tallrik risgrynsgröt i magen lär det nog bli igenkolkat nu. Men jag är sugen på gröt. O risgröt för att vara exakt.

Skyll dig ensam då, som kompisen säger.


O nu hör jag plingplingbilen. Vissa saker ändras aldrig hur förändringens vindar än blåser. Skönt :-) O där passerar den utanför mitt fönster o Neo höll på att hoppa genom rutan. Nyfiken kisse. Glassbilen alltså.


I morgon ska jag försöka ta mig iväg till jobbet. Vill inte. Vill vila några dagar till. Min kropp kommer att skrika högt. Men jag har lovat en kompis att följa med mig i morgon så då måste jag väl övertala det onda att inte göra så jävla ont o dra iväg ut i alla fall. Får hålla tummarna att det är en Iore o inte en Dm3 jag får köra så kroppen klarar sig bättre. En skumpande Dm3 är ingen höjdare för en förkyld kropp. Tre arbetsdagar. Sen har jag helg som alla andra. För omväxlings skull.


Har beställt lite PartyLites av en kompis. De må vara svindyra men de doftar ljuvligt o räcker länge så man får rätt mycket för pengarna. Väntar in lite kryddiga doftljus med kanel i tre varianter. Mumma till jul. Sen var det rabatt på ett set med bland annat Jordgubb/Rabarber bland valen så det får bli en sån med. Den är rund o go. Sen återstår det bara att se hur jag får hem dem. Kan inte gå på hennes party själv då det går av stapeln fyrtio mil bort men det ska väl ordna sig på nåt sätt. Om inte annat får jag väl slänga på ännu mer slantar o få det skickat hit. Det vet ju alla hur billigt brevporto är... *not*.


Av Kvasthilda - 21 september 2010 12:00


Jag hänger på Petunias nya onsdagstema, Himmelsk, sådär i sista minuten :-)

Min premiärbild är en mjukstart på temat. Det här är skorstenen i Makens bastu som tänts för första gången och det börjar komma ut lite varm luft, mer än rök ännu, ur den. Det gör att himlen "skimrar" i värmevågorna. Himlen med molnen som solen färgar lite blårosa medan den sakta sjunker under horisonten.

Himlen i Långträsk tillhör mina favoritmotiv, speciellt i hösttider.




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans himmelska bilder



Av Kvasthilda - 21 september 2010 09:00


Eget tema nr 11 Lapptäcke

11/52


När jag såg de här småvägarna genom bilfönstret i dalalandskapen hade jag ett eget tema. Lite svårfotat men det var så kul med alla små lappa-o-laga-bitarna i vägen så jag var tvungen att prova. Färgerna varierade i olika nyanser av grått, svart och rött. SysterYster kör bilen förstås... 






 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards