Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Kvasthilda - 22 september 2010 23:57


Repris av Scrubs.... o vem är med där idag? Lille Uuuuuuurhullige Colin Farrell.... Med en hysterisk irish accent.

Åsså slåss han. En gång till.



Av Kvasthilda - 22 september 2010 22:33


Hostan vägrar ge med sig. Nu hjälper det inte att hosta heller. Förr får hjärnloben spatt o ont. Skit o pannakaka.


Kidsen har städat idag och lagat mat. Skönt. :-)


Nu ser jag S.W.A.T för vilken gång i ordningen?


You may have won the battle but you haven't won the war.


Puss på honom. Colin Farrell. Mums för ett par trötta förarögon. Han är ju bara 12 år yngre än jag..... ;)



Av Kvasthilda - 22 september 2010 09:00


Tema nr 336 Vek

264/365


De veka röna blåser omkring i vinden. Fast rö. Nej, det är vass. Och alldeles för mycket av det. Bryggan har gett med sig för länge sedan. Vekt timmer? Stockarna har vikt sig i alla fall.





Som en liten parentes. Så fort jag hör ordet vek dyker en melodi av Bengt Sändh upp i mitt huvud. Antagligen från hans Världens minsta LP.

Å drängen gick på ängen med lien & slog hö,
bakefter vid en räfsa gick en dejelig mö.
Hon talte med en stämma så vek som ett rö...
'Jag älskar dig så innerligt, för dig vill jag dö',
så han slog henne i skallen med lien

Så vackert....  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 22 september 2010 08:30


I en jättekontrast från förra veckans (eller faktiskt gårdagens då jag var lite sen) bild kommer här en knallgul himmel. Jag fotade himlen i Långträsk under några minuter, kanske under en halvtimme, och den ändrade färg varje gång man tittade ut. Vem påstår att himlen är blå?



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans himmelska bilder



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards