Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Kvasthilda - 24 september 2010 09:00


Tema nr 103 Hamn

266/365


Runns Segelsällskaps hamn. En högvarm sommardag då solen stod högt på himlen. Ser väl härligt ut att kunna segla ut på sjön med lika många öar som dagar på året?





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 24 september 2010 07:08


Det ser lovande ut idag. Vädermässigt. Gårdagens dimmor har lättat och himlen är lite lätt blårosa ännu, trots att klockan passerat sju. Snart har solen tagit över helt o allt det rosa försvunnit från den alltmer blå himlen.


Jag hade en kompis med mig på tåget häromdagen och igår la han lite bilder på Facebook. Se där. En fin liten bildsvit även om det inte var så smickrande foton av Yours Truly. Nåja, han smickrade rätt bra själv så OK'rå.  De är rätt bra ändå. Fast det är aldrig snällt att fotografera underifrån, vilket det blir när man står i dörröppningen med fotografen nedanför. O i väldigt osnällt starkt solljus till det...


Det var en tysktalande man där också, i Abisko. Han bad att få komma upp på loket o kika o jag stod ju ändå still i väntan på tretågsmöte så jag lät honom. Han hade redan brutit mot alla spårvistelseregler som finns, då karln inte bar någon varselväst och han är mer skyddad i loket. Han är lokförare från Tyskland (o visste inte bättre?). Det var risk för bullerskador. Jisses, vad karlen pratade högt på sin knaggliga engelska med hysterisk tuschk brutning... Bullrade mer än Dm3n gör i sig självt.... Han hade givetvis kameran med sig o vill visa lite foton, bland annat på det tåg o lok han i normala fall kör. Inget jag kände igen. Nåt tyskt. Fast det var en diesel och inte ellok som de vi kör. Dock var det ett "freight train", dvs godståg. Fotona var tagna i Tyskland. O han bläddrade inte mer än sådär en tio-femton foton bakåt. Det var BARA lok/tågfoton på hans minneskort. Lokofiler.

Han var imponerad över antalet tjejer som kör. Jag var den andra han stötte på under dagen, sa han. De har tre tjejer som kör tåg där han håller till. Vi är några fler i Kiruna. Mest jämlikt i landet o antagligen Europa!


Nu ska jag ta min jämlika jag o dra ut på nytt jobb. Sen är det helg. Får hoppas hostan går över till måndag. Några dagars vila till kanske gör susen? Min kusin var sjukskriven i två veckor innan hon hoistande gick tillbaks till jobbet. Låter ju lovande....


Ha en bra dag!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards