Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

stress

Av Kvasthilda - 3 november 2010 23:36


Voj Voj. Mörkt o eländigt. Dimmigt. Ibland har man inte sett mer än cirkus 75 meter framför loknosen. O på just den sträckan där man helst skulle hålla ögonen öppna idag. En älgko med kalv irrar runt innanför viltstängslet och tar sig inte ut. Jag såg henne (men inte kalven) - anade en mörk skugga på sidan av spåret o såg henne stångas med staketet för att ta sig ut. Stackarn. Det underliga är att jag har inte riktigt samma känsla om en flock renar springer innanför staketet. Konstigt. Kon var hyperstressad och som förare blir jag stressad av att se hennes vilda blick o panik när hon inte kommer ut. Undrar om kalven faktiskt var utanför staketet när jag passerade? Jobbigt med mörkret när man inte riktigt ser.

Har varit på AP-träff idag också. Vår Norgeutbildning låter dröja på sig. Nu ska vi få Rc i stället - till en början o tills alla kommit ikapp med våra två års förartid. Men jäklar också? Att ni kommer på det nu?? Vi är hmmm.... 13 stycken som inte hinner få SIRen till decemberkörningarna. Dvs direkt till Narvik utan avbyte i björkis. Vi tjatade redan under vår utbildning att vi skulle ha Rc (o T44) men nejdå. Ut i malmtrafiken så fort det bara går. Nedgången som följde o ställda tåg till trots. Sen ringer Psf från Vännäs på jouren o vill ha oss till Boden o hämta hem ett godståg. Nej ser du, det går inte. Jag har inte lokkompen. Sorry. Men nu ska vi få den. Så det blir att slåss om de få malmtåg som går till svappis resp vitå o sen köra godståg mellan Kiruna o Boden. Eller bli utlånade till Vännäs eller Långsele. Eller vilken tredje liten skithåla det nu gällde, tills vi fått våra två år o kan börja köra på Norge o Narvik. Inget ont i det, det är ju tidsbegränsat o man får trakt. Fast innan vi får börja köra på Narvik har de gamla förarna ledsnat på våra långa överliggningar o förhandlat bort de långa uppehållen o därmed utlandstrakten. *bäh* Håll i dem. Stå ut!

Nåja, får se vad framtiden utvisar. Kanske det blir Rc-utbildning för kvastis redan före jul. Nä, hinner inte baka då juuuh!

Apropå bagerimojs. Har stoppat i mig det sista av min pizza nu. Gott med en pizzaslice till téet i väntan på hemvändande tåg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards